måndag 3 januari 2011

Vägrar sova middag.

Fisken blev kanon! synd bara att vi hade slut på majonnäs och rödlök till kallsåsen, men den blev god ändå :) Till kvällsmat gjorde vi köttfärssås med spaghetti, en av Theas favoriträtter.
Den här dagen har varit lugn, Tommy har ont i ena axeln :( antagligen har han gjort nån konstig rörelse när han har burit runt på Thea.. Får hoppas att det ger med sig snart, inge kul att gå runt och ha ont.
Thea har inte sovit middag på flera flera dagar, en vecka sen idag tror jag till och med? osäker men tror det är nå sånt. Vi lägger henne dock som vanligt så att hon får varva ner i sin säng i nån timme efter maten, hon brukade alltid somna förut men nu ligger hon och vilar en stund och sen sitter hon upp och leker tills vi kommer och hämtar ner henne igen. Detta har iaf resulterat i en otroligt trött och supergrinig dam på kvällarna, förutom ikväll! idag och ikväll har hon varit så glad och snäll hela kvällen.. Trots att hon inte sovit middag, känns konstigt om hon redan nu ska sluta sova middag? hon är ju inte mycket äldre än 1½ år så det känns ju alldeles för litet för att sluta med middagsluren. Men men, vi tänker iaf fortsätta att lägga henne samma tid som vi gjort så får hon valet om hon vill sova en stund eller helt enkelt bara sitta däruppe i sängen och leka lite, för hur som helst så får hon en vilostund iaf där hon kan ta igen sig lite och förhoppningsvis somna till en sväng iaf.

Med magen är det bara bra också, det är full fart i vanlig ordning. Jag känner av förvärkar på nätterna och mornarna i form av molande mensvärk som kommer och går, igår var det såpass att jag inte längre kunde ligga och dra mig i sängen utan var tvungen att gå upp och ta en dusch så släppte det. Hade aldrig såhär med Thea så det känns lite nytt. Sen är jag sjukt trött och är väldigt "öm" i magen, känns ibland som om hela magen var ett enda stort blåmärke.
Så mina dagar består just nu mest av att bara ligga och vila, rör jag mig för mycket så säger kroppen ifrån direkt.
Det börjar bli väldigt tungt, man vaknar flera ggr per natt och lär kissa och sen är det väldigt tungt att vända sig om också. Men nu är det inte lång tid kvar! några veckor till bara, känns väldigt skrämmande och sjukt roligt på samma gång.
Nu måste jag ändra min position i soffan för nu börjar kroppen klaga!
Nu börjar snart Waterboy på 9:an, så jag ska passa på att slötitta lite på den innan det är dags att sova :)

God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar