torsdag 20 januari 2011

Kroppen återställs

Ja kan se mina revben igen! ^^ eller ja, själva delen där dom slutar dvs. Känns helt sjukt. Samma sak när jag nu sitter och skriver detta så har jag händerna där min annars superbekväma "hyllplan" fanns och som nu är försvunnen! Det känns så konstigt, min mage är tom.
Från att ha varit full av liv och med en liten person som svarat på alla mina små "buffar" till helt tom, mjuk och "stilla".
Känslan av stor lättnad slåss med en dold känsla av en sorts saknad, äntligen är allt det värsta förbi och klart men samtidigt har man på något vis "förlorat" ett sällskap som man alltid bar med sig.

Låter kanske fånigt med tanke på att vi har ju såklart inte förlorat nånting, snarare tvärtom. Men det är en skum känsla som ligger lite som en skugga över allt det fantastiska.

Vi har sovit som grisar idag hela bunten, hela dagen har bara sprungit iväg! Sovit och enbart vistats i rummet och slöat hela dagen. Man är så trött och sliten samt med träningsvärk lite här och där. Men man bränner ju trots allt ca 500kalorier/timmen under en förlossning så det vore ju bra knepigt om man var 100% pigg dagen efter :)
Vi mår prima allihop iaf, Loke har haft besök av läkaren idag som gjort en kontroll och allt var som det skulle :)

Nu ska vi byta kläder och blöja på den lille rackarn, han har spytt ner sig lite. Sen ska han käka lite och vi med för den delen.

Kram!

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Härligt det låter <3
    Precis samma känsla hade jag med båda barnen efteråt när magen var borta man hade förlorat ngt..det kändes tomt men ändå så har man ju vunnit=) skum känsla det där.
    Mys på ni..många kramar//Eonsuu

    SvaraRadera