onsdag 3 februari 2010

Bröstmonster.

Sitter och inväntar maten, idag blir det chili con carne. Natten var jobbig som fan, Thea har vaknat.. Ja det känns som om hon har vaknat varje timme i natt. Vet att hon vaknat varje timme under morgonen men har inte direkt koll på hur ofta det var i natt. Jobbigt var det iaf.
Jag HATAR att amma. Är så fruktansvärt less på skiten så det känns som när det här är klart så vill jag aldrig i hela mitt liv amma nå mer. Folk beskriver det som mysigt och att man har sån kontakt med bebisen, jojo. Kontakt får man väl när man blir sparkad i magen, får rivsår på brösten, när hon tar tag vart som helst och bara mosar händerna så att det känns som att en del av köttet följer med, eller när hon tittar upp på en med stora ögon och sen biter till så att det känns som att allt som en gång fanns där blivit brutalt bortslitet. Ja det är bra mysig kontakt de.. Bli väckt fleera gånger per natt för att hon är snuttesugen, inte hungrig men snuttesugen. Så hon tar tag, sen släpper hon och skriker rakt ut i några sekunder för att sen ta tag igen. Sen upprepas detta ca 6-10ggr vid varje tillfälle.
Underbart!

Den personen som menar på att allt detta är mysigt måste gå på droger. Kan hålla med om att det var ok när hon var en månad eller så, när hon somnade hos en och man såg hur hon riktigt gosade. Men nu.. Det här vilddjuret ska inte ha tillgång till bröst helt enkelt. I en snar framtid lär jag nog sova borta så att hon vänjer av sig med detta..

Nog om de. Snart kommer Punch hit och ska umgås :) Han har fått ryggskott så han tillbringar sin tid här istället då, det är perfekt. Slipper jag sitta ensam och glo. Nu är maten klar så jag lär bege mig till köket och tillsätta bönorna.
Tjohej!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker inte heller att det är så mysigt att amma. Varg har börjat bitas för några veckor sedan, tack och lov har han inga tänder. Obehagligt att gå med fulla tuttar hela tiden också. Jag tänkte stå ut till han är 4 månader iaf.

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt! Jag tycker du ska försöka sluta amma omdet är så jobbigt för dig. Tar hon flaska? Vi ses på lördag=)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hanna: Jo det är inge behagligt, jag skulle nog ha slutat tidigare med märker jag nu. Känns som det blir svårare och svårare ju längre man väntar då dom får mer vilja och blir mer bestämda.

    Cattis: Jag försöker så gott jag kan ^^ Hon hatar välling/ersättning och gröt så där var det kört redan. Flaska tar hon men då endast om det är pärondryck eller liknande i annars ratar hon den. Japp det gör vi :)

    Kram kram.

    SvaraRadera