torsdag 18 februari 2010

Nattuggla.

Fy vad trött jag är, men tänkte ja skulle skriva lite ändå.
Natten till tisdagen (vid ca halv ett) så föddes en liten tremänning till Thea :) Min kusin Sebastian blev nämligen pappa! så stort GRATTIS till dom! En liten Julia blidde det :)
För övrigt dessa dagar så har jag tagit det lugnt, inte åkt iväg någonstans. Bara varit hemma.
Igår hade jag besök av min bror under dagen, han lånade Tommys dator så spelade vi lite WoW. Idag har jag haft besök av Punch, så vi har ätit pizza och spelat :)
Har dansat med Thea idag så jag är helt förstörd nu, otroligt trött. Men hon älskar det! så "whatever makes her happy" ;) har beställt lite saker åt henne från Ellos idag också, det blev ett par strumpbyxor och ett par bodys. Sen även en sorts nattlampa från Disney som lyser upp taket med små figurer som åker omkring samt spelar vaggvisor, nackdelen var dock att den inte fanns i lager så jag vet inte när vi får den. Även fast det stod "I Lager" där man lägger saken i varukorgen så var den ändå slut när jag skulle bekräfta beställningen, RIKTIGT dåkig stil tycker jag. Hoppas att dom får in den snart iaf så att vi får prova :) tror att hon kan gilla den faktiskt, annars när hon vaknar till på kvällen så är det så mörkt i rummet men med den där så kanske det lyser upp lite så kan hon titta på figurerna i taket och kanske vaggas till sömns igen med vaggvisan :) Hon gillar verkligen vaggvisor, har ju en man kan spela med kameraövervakaren. Den har sövt henne mååånga ggr nu, riktigt bra. Ibland när hon vaknar till och smågråter lite så behöver man bara trycka igång en vaggvisa på den så somnar hon om efter nån minut bara :) Så jag hoppas att den nya nattlampan är bra och har fina låtar, vet inte ännu om det är en eller flera låtar i den men det återstår att se. Jag återkommer mer om den när jag får hem den :)

Snart fyller min bror år kom jag på, undrar va ja ska köpa till honom. Det är alltid så svårt med sånt där, de som fyller vet inte ens själva va dom vill ha.. Jag förstår inte riktigt, tycker det finns hur mycket som helst som man vill ha! Inte så lång tid kvar tills jag fyller heller... 25 år.. Brukar ju vara lite special när man fyller de, så jag funderar på om man ska hitta på något. Men vad ska en som ogillar att dricka och som sällan är utanför dörren samt hatar att åka på färjor, hitta på för nånting egentligen? ^^ Blir väl som vanligt, att man sitter hemma och äter tårta tills man sprängs. Inte dumt de heller.
Tror jag ska gå och lägga mig nu, är så jobbigt att lägga sig så här sent. Det var bra mycket bättre förut när Thea ville lägga sig runt åtta nio istället för elva på kvällen. Trevligare att vakna tidigare på morgonen än vid middagstiden. Vill absolut inte väcka henne heller på morgonen, inte så kul om hon inte sover så bra på natten. Nej, sover hon då ska hon få sova.

Nu ska jag bege mig upp mot sängen.
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar