tisdag 9 februari 2010

Sömnbrist i vanlig ordning.

Då har det gått ännu en natt där det känns som att man har blivit väckt minst hundra ggr...
Jag känner mig så urless och trött och omotiverad så det är helt sjukt. Nu hinner jag väl inte skriva klart detta heller, hon börjar ledsna borta i sitt lekhörn. Vi får se hur länge till hon håller sig road.
Vet inte ens om jag orkar gå dit, orkar inte leka med henne. Orkar inte vara..
Sucka! Jag ser inget ljus i den här tunneln... Ser ingen lösning, hur ska jag någonsin kunna få sova igen? Känns som jag aldrig kommer bli mig själv igen. Hon vägrar ersättning, hon vägrar välling, hon vägrar gröt.. INGET funkar. Dom på BVC svarar bara med en fråga "jahaa, vad konstigt. Undrar va de kan vara?" Precis som om det inte finns några andra bebisar i hela världen, vi har fått den första. Blir så less på det här jävla dyngstället med skitpersonal på vården. Ibland suger det verkligen att bo här. Finns ingen hjälp att få.

Nu blev det här inlägget inge roligt alls, förlåt för de. Kan inte vara roligt att läsa nånting sånt här. Men man blir bara så trött, känns som jag vill lämna bort henne en vecka och bara slappa! och så ska man inte behöva känna.

Annars så har vi spelat å spelat medans hon har sovit, man kan ju tycka att jag borde försöka sova då men jag kan bara inte somna på dagarna, har skitsvårt för de. Känns som att så fort hon sover så vill man hinna roa sig och göra saker som man inte kan när hon är vaken. Snart ska hon få lägga sig i spjälsängen, då får jag en lugn stund. Den bästa stunden på hela dagen till och med. Hon sover alltid som längst på middagsluren. Snart kommer Moa och Junie hit och hälsar på också, det blir roligt :) Skönt att kunna prata lite. Sen blir det mer spela av igen, vi har ju fortfarande LAN här så Tim och Punch kommer väl bort sen på eftermiddagen, skoj skoj! Sen kanske Sofia skulle titta förbi också, hon har ju inte sett Thea än! Fy på sig ;) men bättre sent än aldrig :)
Nu lär jag ta och försöka roa Thea lite innan hon slår sig här, hon står upp bredvid mig och håller i sig i soffan. Det går så fort, hon är så stark i benen! ställer sig upp mot möbler heela tiden, så man får hålla ett öga på henne konstant.
Jag får se om jag återkommer senare, annars blire imorgon.
Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar