onsdag 24 februari 2010

Ge oss lite vår nu!

Vilket väder det är ute idag, nu skulle man gått ut på en promenad med vagnen. Den står dock hemma hos Britt-Marie för tillfället så det får bli en annan dag. Har precis lagt Thea nu för middagsluren. Idag ska källarn bli färdigstädad tänkte jag, sen är det bara övervåningen kvar. Har just nu skötbordet inne i vårt sovrum men funderar på att flytta ut de igen till Theas rum istället, vi flyttade in det där för att man lättare skulle kunna gå upp på natten och byta blöjor men det behövs ju inte nu längre. Sen blir det att lukta så mycket ifrån blöjpåsen så det blir nog bättre att flytta bordet tror jag.
Känner mig trött idag i vanlig ordning, försöker hålla Thea vaken längre om dagarna nu så att hon kanske ska bli tröttare och sova längre på natten. Antagligen kommer det väl inte funka då hon ändå är väldigt trött på nätterna men har svårt att somna om själv när hon vaknar till.

Nu tycker jag faktiskt att det ska bli vår! är så less på det här vita möglet.. Vill ha sol, värme, blommor, fågelkvitter och underbara dofter av våren! och grilla.. Mmmmm vad det ska bli gott. Skönt iaf att det inte är så många månader kvar nu med vinter. Känns som vi har fått nog med snö nu. Jag tycker ändå det är rätt fint med snö, hellre de än allt det där blöta slasket som annars brukar vara. Men som sagt, nu räcker det.
Har massa projekt i sommar som vi tänkte göra, fixa stora balkongen, lägga nytt tak, måla lite och sen får vi se. Vi siktar iaf på att få taket lagt för det behövs verkligen så det blir första prioritering på de. Ska väl antagligen låna lite extra utöver de så att vi kan fixa det andra. Sen vill jag ha ett badkar! ååh vad jag saknar ett badkar. Helst ett sånt där stort trekantigt såklart men Tommy tror inte vi får ner ett sånt i källaren ^^ Ska kolla lite noggrannare på de sen tänkte jag, ja menar.. Vi fick ju ner en stor tvåsits soffa ner hit så varför inte ett stort badkar :D We shall see.

Nu ska jag slappa lite framför warcraft en stund, sen kommer Tommy hem då tänkte ja fixa i ordning något smarrigt att äta :) Lutar mot benfri fläskkarré med potatisgratäng å bearnaisesås. Vi får se vad det blir!

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar