fredag 19 februari 2010

FREEDAAG!!

Äntligen fredag! som jag har längtat! Dessa eftermiddagsveckor blir alldeles för långa och det tar nå så otroligt på krafterna och så är det fantastiskt tråkigt också. Men nu är det fredag, och nästa eftermiddagsvecka kanske han ska ta ut arbetstidsförkortning och inte jobba hela veckan :) skönt skönt skönt.
Just nu sitter jag och lillskruttan i vardagsrummet, hon härjar runt som vanligt och försöker få ner allt som ligger på vardagsrumsbordet. Man får verkligen hålla ögonen på henne konstant numera. Extra krävande tid nu, så dessa veckor blir extra ansträngande. Känns som skiftbyte när Tommy kommer hem från jobbet på kvällarna, jag är helt färdig! orkar inte åka till någon om dagarna heller, dels för att jag är så trött och dels för att Thea börjar bli svår att ta med sig då hon endast vill sova i sin spjälsäng eller liknande. Så det går bara att hälsa på kortare stunder men det känns så omständigt just nu. Får bli mer sen när hon är vaken mer. Just nu vill hon sova middag vid lunchtid och sen en vända till på eftermiddagen/kvällen innan det är dags för att sova för natten. Är så sugen på att handla hem kläder och leksaker åt henne, men jag kommer ju aldrig iväg någonstans. Slutar med att alla mina pengar går åt till mat och det är ju inte så roligt, gott men inte kul ^^

Så, nu har jag haft besök/barnvakt utav Britt-Marie och Toni en stund. Var tvungen att storhandla lite på ICA. Så det blev ett litet avbrott i skrivandet där ett tag :)
Nu ligger Thea och sover också, så nu ska jag ta det lite lugnt. Ska snart ställa in en stor kyckling i ugnen också så Tommy får lite smarr när han kommer hem sen :)
Har även äntligen fått min Authenticator till WoW kontot! är nog ett måste att ha en sådan. Nu kan dom inte längre stjäla mitt konto, så det känns ju tryggt. Kostade 6Euro eller nå sånt så det var det ju helt klart värt.
Glömde såklart bort att köpa maskindiskmedel när jag var iväg, så snart kommer Toni å Britt-marie förbi med ett paket. Sjukt att man ALLTID ska glömma nånting när man är iväg och handlar *sucka* Aja, nu ska jag fortsätta greja lite här hemma :)
Trevlig helg! och håll er inomhus!! fy sjutton vilket oväder det ska bli.
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar