onsdag 23 december 2009

Dan före doppardan!

Idag fyller min fina mor år! GRATTIS! Så det är lugnet före stormen här hemma just nu. Thea sover och sen ska vi packa bilen full med julklappar/julmat och en massa saker och styra ner mot Storå. Igår blev ju vår lilla prinsessa 7 månader så stort GRATTIS till henne också! :) Lägger upp en bild på henne senare idag när jag kommit ner till Storå och "aklimatiserat" mig lite ;)
Först tänkte vi ta med PS3an till Storå, men vet inte hur det blir med det riktigt.. Blir lite jobbigt med alla kablar och skit som ska med plus att dom tänker enbart låna ut sin tjock-tv då den andra tv'n ska användas till Bingolotto *suck!*
I natt har lillgumman sovit bra, bara ätit tre ggr! så jag är utsövd mer eller mindre :) Igår var vi iväg och vägde/mätte henne, hon går upp finfint i vikt. 6830g väger hon nu och är 65cm lång.
Tog även upp det här med att sluta amma och gå över på annan mat och det var inga som helst problem nu att dra ner på amningen och byta ut den mer och mer mot riktig mat då hon redan nu är såpass duktig och sugen på annan mat. Hon vräker i sig minst sagt, min duktiga tjej!
Så 7 månader blev det som jag ammade henne helt, sen får vi se hur länge jag kommer amma delvis :)
Byter just nu bara ut typ 1 mål om dagen mot puré, så får hon amma morgon och kväll+nätterna.

Får se om vi stannar i Storå i natt eller hur vi gör, vi ska ju fira jul där imorgon så det vore ju bekvämt att slippa åka fram och tillbaka men samtidigt så sover säkert Thea bättre hemma. Jag vet inte, vi får se hur vi gör.
Hur som helst, det blev en VIT jul iaf! :D kan inte minnas när det var såhär mycket snö sist till jul, I like it! Hoppas att kommande jular också blir vita så att vi kan leka i snön med Thea :)

Tommy väntar på mig i Borderlands så det är väl bäst att jag fortsätter spela så att han inte blir ledsen ;) Ett roligt spel är det iaf, köpte det till vår PS3a och kör splitscreen. Det är ett rollspel i samma stuk som fallout kan man säga, fast med bossar och loot som i Diablo typ :)
Underhållande är det iaf.
Återkommer senare med en bild eller fler :)
Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar