söndag 6 december 2009

Storå.

Igår hade jag supertrevligt som vanligt hemma hos Moa och Andreas :) Tommy och Andreas åkte på julbord på Tages på kvällen strax före sju. Jag och Moa hade laddat upp med chips/dip och godis inför Robinson.
Blev dock inte så mycket Robinson tittande, vi satt och pratade bort det mesta av tiden men det gick ju de med ^^
Har precis installerat Picasa på datorn, hur bra som helst när man vill lägga upp bilder på bloggen! bara å markera ett helt gäng och sen trycka "Blog This" så lägger den upp alla bilder direkt på bloggen och så kan man redigera lite med text osv. Bra mycket snabbare och smidigare än att göra på det vanliga sättet. Sen kan man redigera bilderna och ta bort röda ögon/retuschering osv. Tack Moa för den idén ^^

Idag ska vi ner till Storå och hälsa på en sväng men först ska lillfia sova en stund och vi ska spela lite Assassins Creed 2 under tiden :) Sen bär det av och efter det vet jag inte vad vi ska hitta på men det blir väl en lugn kväll skulle jag tro.
Nu ska jag spela lite Assassins Creed och fortsätta leka lite med Picasa. För dom som inte har ett bildredigeringsprogram så tycker jag ni ska ladda ner Picasa och prova. Funkar skitbra :)

Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar