onsdag 16 december 2009

Mittiveckan..

Sitter här med tända ljus och kollar lite när Tommy spelar Assassins Creed, han har klarat spelet men han samlar lite troféer i det såhär i efterhand. Han vill ju få platinum trofén i det ;)

Moa, Andreas och Junie har precis varit här. Vi har ätit Kamchatka krabba och talat/tittat på internet och spelat lite Uncharted två. Dom köpte ju med sig mat från Två Kockar, det var inte så bra precis. Stripsen var alldeles mjuka, Moas sallad var rutten! Räkorna stank gammal rutten skosula, helt ofantligt vidrigt. Stackars Moa..
Så Två Kockar är nog härmed bojkottade, fyfan.. Hade hon ätit dom räkorna så hade hon ju blivit dödssjuk *rysa* Så då var det bara ett ställe kvar att äta på här på byn nu om man ska ha pizza. Imorgon ska jag iväg till Vårdcentralen och "polera" lite på min tånagel, har lyckats fått infektionen att gå ner lite iaf. Ja just ja, kanske inte ens nämnt något här om tån. Den blev ju infekterad igen, denna gången vid hörnet nere vid nagelbandet. Men jag har smörjt med antibiotika så nu har infektionen blivit mycket bättre och imorgon ska en läkare klippa lite. Den förra läkaren hade inte klippt så rakt så antagligen så irriteras huden av den lilla nagelbiten som sticker ut. Såå, hoppas att det ska bli BRA nån gång nu.
Thea sov riktigt dåligt i natt, hon har vaknat hur många ggr som helst och velat snutta. Finns inget annat som hjälper, hon är inte hungrig men det är det enda som tröstar henne så att hon kan somna om. Det är såå jobbigt, jag känner mig så trött och nere om dagarna. Flera dagar nu som jag inte fått sova direkt bra, jag vill inte nattamma längre. Men jag kan inte sluta heller :( Hon vaknar och bara gråter rakt ut, all annan tröst funkar inte för då blir hon bara ännu mer vansinnig.. Jag fattar inte.
Varje kväll skriker hon som en dåre också, vi bryter snart ihop här om det fortsätter såhär. Tommy går förmiddag också så han behöver sin sömn och jag behöver få igen lite sömn då jag får vakna 4ggr per natt minst i vanliga fall men förra natten var det nog snarare 8ggr eller nå.

Önskar att hon ska börja sova som alla andra barn.
Nu ska jag gå å ta mig något att dricka, sen kanske ta ett par kilometer på crosstrainern. Jag återkommer imorgon.
God natt och sov gott.
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar