söndag 22 november 2009

Det går så fort.

Tänk.. Hela 6 månader har redan gått sen den här dagen då hon bara var några timmar gammal, så liten och så underbar! Det känns som om denna bild togs för någon vecka sen bara. Jag kan inte längre komma ihåg hur hon såg ut när hon föddes, förutom på bilderna här då men annars. Det är omöjligt. Vår fina lilla prinsessa.Men nu är vi här, 6 månader senare och det känns som sagt bara som om några veckor har gått. Jag börjar förstå vad folk menar med att man ska njuta den första tiden för det går så ruskigt fort. Ångrar så att vi inte filmade dom första dagarna. Men man tänkte ju att det hinner ja med, det kan jag göra sen. Dum som man är..
Hur som helst, stort GRATTIS till vår älskade dotter som blir 6 månader idag!! :D
I natten som var så har Thea inte sovit så värst bra alls. Hon har vaknat gång på gång och bara gråtit rakt ut för att sedan somna om lika fort, jag förstår inte varför? Bara skriker så hårt hon bara kan och darrar med rösten, jag kan inte komma på någon annan gång som hon gör så när hon är vaken. Det har hållt på nu några nätter i rad. Hon somnade så jätteduktigt igår utan några som helst problem eller gråt för att sen ca 1½ timme senare vakna upp och bara vråla rakt ut. Om någon har någon idé på vad det kan vara så skriv..
Kanske är det ännu en utvecklingsfas hon går igenom.. Jag vet inte..
Annars idag så har vi haft besök av Torbjörn, Punch, Lars, Britt-Marie och Toni. Britt-Marie och Toni var här och gratulerade Thea på sin halvårsdag med lite fika och en leksak. Resten av gänget har spelat lite super mario och så har vi ätit tacos/fajitas. Inte dumt alls! Så det har varit en trevlig sönda :) Thea kunde såklart varit på bättre humör nu när det var hennes dag och allt men men ^^ Man får vara nöjd ändå. Just nu sitter grabbgänget och kollar på Mr & Mrs Smith och Thea ligger och sover i sin spjälsäng, hon vaknar nog när som helst. Sover nog antagligen bara en kort vända nu innan själva nattningen kommer. Nu ska jag gå och vara lite social och sen blir det nog sängen och tv-tittande alt. lite Super Mario innan det är dags att sova :) Så jag återkommer imorgon. God natt och sov gott!
Kram!

1 kommentar:

  1. Ja, grattis till lilla gumman på 6 månadersdagen. Så söt hon är på bilderna. Den på henne som nyfödd, den har jag inte sett tidigare. Jättefin.

    Kram till er alla tre! Och hoppas gumman kommer sova lugnt i natt.

    Farmor & Bonusfarfar Toni

    SvaraRadera