tisdag 24 november 2009

Eftermiddagstortyren.

Svårt att hinna med att skriva när Tommy går eftermiddag och Thea inte vill sova, därav uteblivet inlägg från gårdagen. Var hos Britt-Marie under dagen och sen åkte jag hem och kollade på film med Lars och Torbjörn, tänkte hela tiden att jag skulle skriva inlägget när jag gick och la mig men när jag väl gjorde det så vägrade Thea sova! 3 timmar tog det innan hon somna, Tommy hann att komma hem från jobbet och hjälpa till att få henne att somna. Hon bara totalvägrar och skapar sig helgalen så fort man närmar sig med täcket. Hon ska bara ligga och hålla sig vaken i timmar, tokan.

Idag har jag och Tommy varit iväg en sväng till Ludvika, dom hade kopplat bort strömmen under förmiddagen så det fanns ändå inget att göra hemma :) Köpte lite tavelramar och så åt vi dagens på kinan, mums! ;)
Dagen gick fruktansvärt fort dock så helt plötsligt skulle han iväg och jobba *suck*
Torbjörn och Lars är här just nu och kollar på "How I met your mom" eller va det heter, har inte följt det alls så jag fattar inte så mycket ^^
Sen har jag blivit bjuden bort till Moa och Andreas på Fajitas så det är ju otroligt lockande faktiskt, just nu sover Thea sin andra tupplur dock så får se hur länge till hon sover.

Vill att denna vecka ska vara förbi så att Tommy går förmiddag igen :( Funderar fram och åter på om vi ska ta den där jävla sprutan också, dom började vaccineringen idag igen men jag vet inte. Jag är så velig... Tommy vill inte men han kanske tar den om jag gör det. Gillar inte att ta sprutor, men ändå. Känns så osäkert att ta den och att inte ta den.
Jag har sån beslutsångest..

Får se om jag hinner skriva nå mer senare, antagligen inte om jag känner lilla damen rätt ;)
Tjohej!

2 kommentarer:

  1. Vi har tagit sprutan alla tre..Fredrik blev o känna sig sjuk(kan bero på att han har sämre immunförsvar just nu mellan op o så)men bra att han tog den ju.Tony fick lite ont i benet på kvällen sen var det bra jag fick en aning träningsvärk i armen som gick över på två dar.vi övervägde oxå men känns lugnare nu när man tagit den faktiskt.och det är ju bästa sättet o skydda Thea det är att ni tar den..inget o leka med.Just för att Tony fick ta den var just för hans förkylningsastma.
    Men var o en bestämmer själv ingen som kan bestämma åt er..lycka till gumms!

    SvaraRadera