tisdag 10 november 2009

Sådärja.

Då var tån uppsprättad och omlindad. Var in till vårdcentralen i morse som sagt och dom bestämde sig för att "operera". Så dom skar bort en bit av nageln ner till roten och "gröpade" ur massa skit och tog bort det infekterade. Så nu har jag förband på som ska bytas imorgon och ett stygn som ska tas bort nästa vecka. Det kändes knappt, alltså det som kändes var ju bedövningssprutan som dom tröck in på två ställen. Det stack till och kändes i princip exakt som det gör hos tandläkaren när dom bedövar där (spänner å har sig) men sen så kändes tån mest stor och klumpig och efter de så fick jag en tidning att läsa medans doktorn började greja.
Själva operationen kändes inte det minsta, gjorde inte ont alls. Det kändes som om han klippte min tånagel bara, klickade liksom. Inte ens obehagligt. Så jag är positivt överraskad :)
Nu är jag sjukskriven en vecka så Tommy är hemma med mig, jag ska inte gå så mycket utan mest sitta med foten i högläge så att det inte börjar blöda för mycket.
Det var ingen stor nagelbit som behövdes tas bort heller, så det var en liten bit som hade vikt in sig och störde vävnaden och skapade alla problem.. Sjukt.

Så nu hoppas jag att det bara ska bli bättre :) bedövningen börjar släppa lite nu men det känns mest som ett killande/kliande i tån.
Så så var det med det. Nu ser jag fram emot en frisk tå och en shoppingtur till Örebro ;) jag är såå sugen.

Tjohej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar