tisdag 10 november 2009

gääsp.

Sitter och lyssnar på lugn musik och försöker få den lilla damen att varva ner, för just nu vägrar hon sova iaf :) Hon somnade till en sväng, kanske 20-30min sen vaknade hon till och vill absolut inte lägga sig igen. Så då fick hon följa med ner, provar att släcka ner och prata lugnt och ha lite lugn musik på. Kanske hon blir lugn, kanske inte.. Vi får se :)
Bedövningen i tån släppte efter kanske 3½ timme men det gör inte speciellt ont, skönt det. Det småvärker lite som i vågor men det är inte speciellt jobbigt iaf. Äter panodil/diklofenak så att det inte får för sig att göra jätteont i natt.

Denna dag har varit lugn, har spelat lite med foten vilandes på en stol ;) Sen har vi kollat på den (för tillfället) sista Johan Falk filmen, kanonbra. Man vill ju att det ska komma fler filmer nu ^^ Borde nästan göra det...
Thea har varit ganska glad idag också, bara nu på kvällen som hon skrikit lungorna ur sig :( Men så fort man lyfter henne så blir hon tvärtyst, så antagligen ville hon väl helt enkelt inte sova. Får se om hon sover nå bättre i natt också för dom senaste två nätterna så har hon velat äta med ynka 2 timmars mellanrum, och jag blir som en zombie! förstår bara inte, hon är nog inte speciellt hungrig heller för hon äter inte så mycket.. Är väl bara snuttesugen och nappen duger då inte heller, den funkar bara efteråt.
Nu ska jag strax röra mig upp mot sovrummet, förhoppningsvis sova ut lite. Ska tillbaks till vårdcentralen imorgon så, dock inte lika tidigt som idag så det är ju skönt de iaf.
Thea börjar beklaga sig över att sitta här nere nu så kanske går hon med på att gå upp och lägga sig *håller tummar*
Hoppas att hon börjar sova längre om nätterna snart.. Det här är ju överdrivet, snart 6 månader och ska ha mat lika ofta som om hon vore nyfödd -.-

Jaja.. Bara att gilla läget..
God natt och sov gott! för det hoppas jag att jag kommer göra ;)
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar