onsdag 25 november 2009

Svar på förra inläggets kommentarer.

Vi tänker inte vaccinera Thea. Känner att med alla bieffekter man hört (ont i armen/Feber osv) om vaccinet så vill vi inte utsätta vår lilla tjej för det. Sen ska det ju tydligen bara vara ett 50 tal barn som blivit vaccinerade innan de bestämde sig för att börja vaccinera dom små och den siffran tycker jag är löjlig, 50st.. 50 000 skulle ha känts betydligt bättre. Tycker inte att 50 st är något att gå på överhuvud taget, alldeles för några för att få fram några säkrare svar på hur dom små reagerar på detta.
Sen lär dom ta sprutan 2ggr, så då kan dom få ont i armen och feber 2ggr om och dom är för små för att förstå varför det gör ont i armen. Inte roligt att se sitt barn ha ont, och sen kan man inte ens förklara för henne varför det gör ont.

Därför anser jag att det känns betydligt tryggare om vi tar sprutorna istället för henne. Hon träffar ändå inte mycket folk och jag tar absolut inte med henne till något köpcentrum eller liknande nu när denna sjukdom härjar. Är det någon hon riskerar att bli smittad av så är det ju om jag eller Tommy får sjukdomen.
Så hellre att jag får ett litet stick i armen och eventuellt feber eller ont än Thea. Särskillt när det gäller ett läkemedel som knappt är beprövat på barn under 1år. Enligt vad jag läst på Aftonbladet då.

Har tänkt fram och tillbaka nu och i princip bestämt mig för att ta den där sprutan iaf, vet inte när då varenda vårdcentral är helt överdrivet fullproppad med folk varje dag som dom fått in det där vaccinet men förhoppningsvis så snart som möjligt. Jag vill åka in till stan och shoppa lite och vill helst vara vaccinerad före så att man inte behöver gå och oroa sig för eventuell smitta.
Tommy vill dock inte ta sprutan, valet är ju fritt förvisso men ändå känns det lite tråkigt på något vis. Får se hur han gör sen.
Nu ska jag invänta att lilla damen vaknar, hon har sovit vääldigt länge nu så jag lär gå upp och titta till henne lite :) Har självklart kameramonitorn på men hon har bara rört sig en sväng den senaste timmen och sen somnat om. Man kan inte kolla för ofta ;)
Tjohej!

2 kommentarer:

  1. Tack för svaret..

    vi har en liten gosse här hemma på snart 7 månader, coh jag hör runt lyssnar på hur andra föräldrar ställer sig till frågan =)

    SvaraRadera
  2. Ja jag såg det på din blogg :) så söt så! Ska lillpojken vaccineras? jobbiga tider man lever i, att det ska komma sånt här skit som man måste ta ställning till. ush!

    SvaraRadera