lördag 2 januari 2010

2010

Då är man inne på det nya året nudå :) Förra året gick så otroligt fort, kan inte fatta det riktigt. Jag skulle ju få barn förra året och nu är det redan förbi! helt sjukt. Tyckte inte det var längesen som man satt och såg fram emot 2009 och allt som skulle hända då *poff* förbi...
Jaja, i år händer det mycket också :) Thea blir ju ett år! och kommer lära sig gå och massa annat, det ska bli såå roligt!

Sitter för tillfället hemma hos Britt-Marie och Toni, har varit iväg allihop till Coop Extra i Ludvika och handlat massvis med mat. Så nu har vi förhoppningsvis så det räcker ett tag. Det är snart dags för Tacos här, grönsakerna hackas för fullt och snart ska köttfärsen stekas. Mums fillibaba säger jag bara.
På nyårsafton lärde sig Thea att dricka ut nappflaskan helt själv också! hon har tidigare hållt i den men inte riktigt förstått att man måste vicka på den för att det ska komma något ur pipen, men på nyårsafton kom hon på't! så nu häver hon i sig när hon får lite pärondryck eller liknande ;)
Tommy är i full gång med att försöka söva henne, hon har sovit så korta stunder idag då vi åkte till Ludvika så hon skulle behöva sova en lite längre stund. Men hon håller inte med alls "BA BA BA BA AAAAAAAAAHHH" hörs inne ifrån sovrummet ^^ skäller ut pappa (baba) verkar det som :D
Hon säger baba och mama nu men det är inte direkt så att hon säger mamma till mig och pappa till Tommy, hon säger nog mest baba till oss båda två och ibland mama :) Men det kommer ju mer och mer. Hon är så duktig, jag blir så stolt så det känns som att jag ska spricka snart. Fina fina Thea.

Nu är det inte långt kvar tills jag fyller år heller! 23:e Mars, visst är det några månader men det känns inte som det är så långt ^^ på första plats på önskelistan är en digital videokamera! helst med HD då vi endast har sådanna tv apparater hemma :)
ska kolla runt efter nån "notes" gadget grej tänkte jag så att jag kan lägga upp en önskalista här på sidan av bloggen, annars är det så lätt att glömma bort när folk frågar vad man vill ha :) Nu ska jag dra och vara lite social och kolla hur det går för Tommy och lilla damen, hon skriker fortfarande "BAA BAA BAA" därinne så jag antar att hon protesterar på hans sövningsförsök fortfarande ^^

Återkommer kanske senare, om inte annat imorgon :)
Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar