torsdag 28 januari 2010

Steakhouse på hemmaplan.

Blev inte att jag skrev nå inlägg igår då ja var lite trött och så hade vi inte gjort nånting på hela dagen så det fanns inget att skriva om.
Idag har vi vägt Thea, var över en månad sen så vi passade på. Hon vägde nu 7100g och var 67cm lång. Efter det duschade vi allihop hemma hos Britt-Marie och sen åkte vi hem och la Thea så hon fick sin middagslur. Hon har varit ganska glad idag hittills, riktigt skönt! Jag känner mig mycket bättre också, varken haft ont i magen eller haft nå direkt känningar av förkylningen så förhoppningsvis så är det påväg tillbaks :) Imorgon ska Tommy tillbaks till jobbet också, han går förmiddag så han slutar redan halv ett då.
Annars idag så har vi haft massvis med besök. Torbjörn, Lars, Punch, Viggo och Tommys pappa var här. Jag, Tommy, Torbjörn och Lars gjorde good mat. Eller jag och Tommy rättare sagt å så bjöd vi Lars å Torbjörn :)
Blev så sugen på att gå på Steakhouse i Örebro men det är så dyrt så vi bestämde oss för att ta hem Steakhouse till oss istället, och gissa om det blev gott! Guuud va smarr det var.
Gjorde tjockare skivor av färsk rostbiff av nöt och sen hade vi ugnstekt potatis till och en kanongod sås som jag starkt kan rekommendera till kött och potatis rätter. Det var Jensens favoritsås.

Den var som sagt SKITGOD! Kommer garanterat köpa den flera ggr, kommer bli perfekt till grillen sen i sommar :)
Så det blev en lyckad matbjudning. Varit jättetrevligt och jättegott :) Annars idag så har vi spelat lite World of Warcraft och bara tagit det lugnt, nu vaknade Thea precis också. Hon ska få lite mellanmål nu till kvällen, eller en lättare kvällsmat kanske man ska kalla det.
Jag vill sluta amma.. Jag är SÅ less på skiten nu, det är inte det minsta mysigt. Bara obekvämt och besvärligt, hon börjar bli för stor för det där. Hon bara bits, rivs, sparkas och sprattlar på som en vilde. Men men, finns inte mycket jag kan göra. Hon verkar inte ha några planer alls på att sluta :( ush.. Tänk om hon kunde sova heeela natten och inte vakna var 3e timme för att snutta i 1min. Hon är inte ens hungrig! Får väl helt enkelt hoppas på att hon snart slutar upp med det där för jag vet inte hur jag ska göra annars :/ Har funderat på om jag ska sova borta en helg så att hon helt enkelt får lära sig att somna om av sig självt utan min hjälp, vore såå skönt.

Nu ska jag plocka lite i köket och sen umgås med min familj :) Återkommer imorgon!
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar