onsdag 13 januari 2010

Feber..

Thea är sjuk, hon fick feber igår kväll som har hållt i sig under natten och håller fortfarande i sig. Vet inte riktigt vad hon har i feber då febertermometern visar väldigt olika, som högst har den visat 38,4 men det kan ju vara högre också. Svårt att ta med den när hennes öra är så litet. Sen luktar hennes kiss verkligen starkt och konstigt, så nu har jag varit iväg till vårdcentralen och hämtat en "kisspåse" som jag satt dit på henne och så ska vi dit senare klockan 14:40 så ska dom göra ett prov då på urinet och kolla henne lite. Förhoppningsvis är det bara en infekion i kroppen som kommer gå över, hoppas inte det är urinvägsinfektion eller nå.
Hon är pigg och ganska glad i övrigt, lite extra gnällig bara. Äter som hon ska också så det är feber och illaluktande urin som symptom just nu. Har hällt i henne massa pärondryck nu också så att hon inte ska få vätskebrist, kan ju vara de som gör att urinet luktar med.
Jag är såå orolig, har sovit skitdåligt i natt. Tyckte att hon andades fort på morgonkvisten men det kan ju ha med febern att göra också. Vill bara åka iväg med henne på en gång så att vi får se vad det kan vara för något som spökar. Min lilla älskling, det gör ont i mig när hon är sjuk. Varför kunde inte jag få sjukdomen istället? :(

Återkommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar