måndag 18 januari 2010

Foood

Sitter och spelar Guitar Hero för ovanlighetens skull ;) kom iaf till slut på vad vi skulle göra för mat! det blir MUMS!
Hemmagjord potatisgratäng, bäst att skriva hemmagjord för det är så vanligt att folk använder sig av sån där färdiggjord som man köper numera tycker jag :) så det är mer och mer sällan man gör potatisgratäng själv, eller så upplever jag det iaf.
Till det så blir det iaf hemmagjorda färsbiffar med stora lökbitar i och sen kanske jag gör en svampsås till detta. Det ska bli smarr säger jag bara!
Nu har jag snart spelat alla låtar i Guitar Hero Metallica på medium bas, även kört många på medium gitarr. Klarade Battery på medium gitarr vilket jag är ganska stolt över för den låten är HEMSK ^^

När jag var till ICA idag så fick jag ta maten på krita! hur jobbigt som helst, när ja kom fram till kassan så hade jag varken kontokort eller mobiltelefonen med mig *sucka* så där stod jag.. Mat för 300 spänn och inga pengar. Så jag lär tillbaks dit imorgon och dra kortet. Ush va trist det känns. Visst skulle jag kunna åka iväg och fixa det nu men jag vet inte om jag orkar ner på byn igen.. Känner mig som en zombie nu, hållt på för fullt med maten och sen sömnbristen på det. Nej, jag åker imorgon istället. Ska ta och knäppa lite kort sen och lägga in på bloggen, var några dagar sen som jag la till bilder i inläggen så det är på tiden :) har några nya på Thea som jag lär föra över till datorn bara. Men det får nog bli av imorgon det med. Nu när argbiggan sover en stund så ska jag bara slappna av en stund, inte har hon blitt nå gladare heller. Neej, sur som få är hon :( hoppas verkligen att hon sover bättre nu i natt så att hon kanske kan vara lite glad imorgon iaf, det är så trist när inget duger. Bara ilskas åt allt, surfia.
Hon har förresten kommit på tekniken med att krypa nu :) så hon finputsar lite bara så kommer det gå undan snart. Hon tar sig framåt nu iaf men det går än så länge inte så fort, men man märker framsteg för varje dag nu! hon klättrar även gärna på saker och liksom ställer sig upp mot möbler och sånt, inte på fötterna men på knäna. Lite otäckt är det ibland så man lär hålla ögonen på henne. Vi har sänkt ner sängdelen i spjälsängen nu pga det, annars så är det bara en tidsfråga innan hon klättrar över och det vill vi ju INTE. Hon verkar heller inte bry sig direkt att vi gjort så heller, hon somnar precis som förut. Nu kan hon ju ställa sig upp på knäna och hålla i spjälorna i sängen också så det är väl lite spännande för henne också :)
Nu ska jag köra sista låten på Metallica, sen har vi gjort allt på basen och gitarren i det spelet. Men jag återkommer imorgon!
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar