torsdag 6 augusti 2009

Åh vilket väder!

Trodde helt klart att det inte skulle bli varmt igen det här året efter förra värmeböljan, men ack vad fel jag hade. Nu är det ju kanon skönt ute! Thea väckte mig strax efter nio och ville ha käk och efter det kunde hon inte somna om utan låg å sparkade av sig filten hela tiden och stånkade å gnällde. Så efter många om och men bestämde jag mig för att gå upp istället för att försöka få henne att somna om, hon hade då börjat låta ännu mera och stackars Tommy som kommit hem från nattskiftet började på att vakna mer å mer.
Sagt å gjort så gick jag upp, bytte blöja och bar ner den lilla argbiggan ;) Dom är inte så dumma dom små liven, hon vet precis vad hon vill och kan hålla på å gnälla ända tills hon får sin vilja igenom. När jag lyfte upp henne och begav mig neråt så tystnade hon och var helnöjd!

Bestämde mig för att ta en tur med vagnen också, så vi begav oss ut i det fina vädret och passade även på att hämta korten vi knäppte i röda havet när vi var i egypten.. Hade glömt hämta ut dom, lämnade in dom på framkallning i början av mars i år ^^
Korten blev väl sådär, några blev ok iaf :)
Gick hem till Britt-Marie & Toni och talade lite med dom tills klockan blev 13:00, då åkte jag hem och hämtade upp Tommy så nu sitter jag hemma hos dom och skriver. I köket väntar pannkakor med rårörda hallon och en massa annat mumsigt så nu lär jag sluta och skutta ut dit och äta lite :D

Mors!

2 kommentarer:

  1. Hej Gumman
    Lilla Thea tyckte väl att det var fint väder och hon ville väl ut och åka lite vagn.
    Har problem med fotoramen, systemfel starta om, men jag får samma meddelande hela tiden. Funderar om det är mig eller fotoramen som det är fel på...
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ja kanske det.
    Jasså? Det var märkligt, du får väl ringa till telia (felia) och höra.. Dom bore väl veta tycker ja, eller till dom som gjort fotoramen.
    Kram

    SvaraRadera