måndag 3 augusti 2009

gäsp..

Gick ju inte direkt så bra som jag hade hoppats på, det där med filmtittandet dvs.
Thea bestämde sig för att jag absolut inte skulle få se på tv, började skrika direkt när vi slog på filmen i princip. Så till slut fick jag gå upp med henne och försöka få henne att somna..
40min senare ungefär så somnade hon och då var det ju ingen större mening att kolla på någon film, vågade inte röra mig direkt heller då jag låg precis bredvid henne. Så jag låg still där ett tag och lät henne somna ordentligt innan jag vågade flytta på mig och gå ner, då var det väl typ 15min kvar på filmen eller nå ^^ Men men, får kolla på filmen tillsammans med Tommy sen istället..

Så att planera in en filmkväll var inte direkt lika lätt numera som det var innan Thea var född, saker som man tog för givet förut är inte längre så självklara. Men det blir ju såklart bättre med tiden. Visst går det att titta på film men det är lite svårt att veta vilka kvällar som blir lugna och vilka som inte blir det så att säga. När det väl blir sånna här kvällar som denna så är det inte mycket man kan göra mer än att försöka få henne lugn.. Lättare sagt än gjort.

Innan jag fick barn så förstod jag nog inte riktigt när folk talade om att man inte får någon tid över till sig själv eller att man ska försöka åka ut och äta/roa sig så mycket som möjligt innan. Visst förstod jag väl att man inte kunde ta med spädbarn på bio och så till exempel men det är alla dom här små grejerna som man inte tänkte på alls. Som att planera in en filmkväll, ta en dusch, åka och äta dagens någonstans, titta på tv på kvällen, städa, hälsa på kompisar, åka och bada vid någon sjö m.m Visst går det ju att göra alla dessa saker men det jag inte tänkte på var att allt blev mycket mer komplicerat och kräver mer planering. Man kan inte vara lika impulsiv längre och man drar sig lite för att göra saker som annars var självklara just för att det har blivit mycket mer komplicerat numer. Antar att det är lite utav en vanesak också.
Men med det sagt så finns det självklart ingenting jag ångrar :) Det är helt klart värt det oavsett eventuella komplikationer, vad vore livet utan utmaningar ändå? att gå tillbaka till ett liv utan våran lilla Thea vore otänkbart!

Nu har jag nästan skrivit en bok känns det som så det är nog bäst att sluta innan det blir alldeles för långt. Ligger i sängen och försöker bli trött men det är svårt när man är van att ha Tommy bredvid sig. Ska försöka slötitta på någon film som man redan har sett 1000ggr. Kanske det hjälper.

God Natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar