tisdag 25 augusti 2009

kväll

Lägger in ett snabbt inlägg innan jag ska bädda ner mig och glo på sex and the city. Dagen har gått fort, var iväg å vaccinerade Thea tidigare idag.. Vilket var hemskt rent ut sagt, jag blev helt tårögd. Hon fick två sprutor, en i vardera lår, och då menar jag inte lite fjuttigt under huden utan rätt in i muskeln så lilla gumman bara skrek och riktigt vibrerade av smärta när dom tröck in dom. Det var såå fruktansvärt. Måste ha gjort så ont på henne, och inte kan man förklara för henne varför man låter dom göra det heller. Fy fan.. å detta var bara första gången, ska dit igen och få nya om 2 månader.
Ush... Jag fasar för det redan nu, stackars lilla älsklingen.

Anyway.. Efter detta så tog vi en tur till Britt-Marie & Toni och satt där en stund å talade lite, sen kom Moa och Andreas bort med lilla Junie i sin barnvagn och så gick vi med dom till Lådan och handlade ingredienser till tacos :) Väl hemma hos dom sen så fick jag världens magknip, huuga! blev helt svettig av dom. Så matlusten försvann helt, och sen fick Thea sån tandvärk att hon vägrade äta. Hon bara skrek rakt ut, så efter en stund åkte vi hemåt för att få i Thea lite alvedon, klockan hade stuckit iväg iaf så det var ändå lika bra att åka så att Tommy hann å vila lite innan jobbet.

Thea fick sedan lite alvedon och vi tittade på ett avsnitt av True Blood, hon var dock gnällig typ hela tiden och det var inte förns vi gick upp och lade oss i sängen som hon lugnade ner sig och gick med på att käka lite! äntligen! Så nu är hon mätt i magen och ligger här bredvid och sover så sött. Det här inlägget blev bra mycket längre än vad jag hade planerat ^^ Nu ska jag passa på att gosa ner mig bredvid henne och småvila lite å glo lite på sex och staden tills jag blir trött :)


Bjuder självklart på en bild också! här är innan vi gick promenaden med vagnarna :)

1 kommentar:

  1. God Kväll!
    Hoppas och önskar att Thea inte skall behöva få mera ont av varken sprutor eller att den gör ont i munnen på henne, att det där med att hon känner av tänder som än kan ta lång tid innan de kommer upp, skulle komma så tidigt är ju synd.
    Önskar er en god natts sömn. Håller mina tummar för att det.
    Kortet på er nyblivna föräldrar blev fint tycker jag.
    Kram på er!
    Farmor Britt-Marie

    SvaraRadera