måndag 31 augusti 2009

Suck..

Trodde jag skulle ha tid att skriva flera stycken inlägg idag men jag har haft fullt upp..
Thea har inte varit den gladaste flickan direkt, förstår inte varför hon måste vara ledsen 90% av den vakna tiden. Plus att idag så har hon sovit som längst kanske 20 min, annars bara 15 min åt gången och sen vakna upp och gråta. Det är som om hon hade kolik hela dagen :( Jag är helt slut, det var knappt så att jag hann äta ens..
Hon har inte gnuggat sig i munnen så jättemycket idag heller, dregglat lite men inte fullt så mycket som tidigare. Så jag fattar inte varför hon har varit så ledsen?
Just nu ligger vi båda uppe i sängen och jag försöker få henne att komma till ro men hon ligger och vevar på som om hon simmade ryggsim och bara enstirrar på mig, gnäller och tuttar på nappen jättefort omvartannat..
Verkar inte som om hon har ont någonstans heller, hon är bara ledsen precis som om hon vore övertrött/överstimulerad, men jag kan inte förstå hur.
Varför kan hon inte vara glad :( Jag försöker med allt för att få henne glad men det går bara kortare stunder, som nyss när hon låg på skötbordet strax innan vi gick och lade oss. Då jollrade hon på och va riktigt glad för att sedan knappt 5min senare i sängen vara helt rastlös och sprattla på och vara jätteledsen.. *suck*
Man känner sig värdelös..
Hon har ätit väldigt oregelbundet idag också, hela denna dag har varit märklig..
Hon brukar sova runt 2-3timmar i stöten minst en gång under dagen och hon brukar äta var 3e timme. Idag har hon som sagt sovit max 20min i stöten och ätit ca varannan till var 3e timme. Helmysko..

Hoppas hoppas HOPPAS morgondagen ska bli bättre. Har haft mens idag igen också, tror det är mens iaf. Allt är så himla konstigt för tillfället och jag är på ett hemskt humör. Känner mig bara allmänt ledsen och besvärad.
Nu slutar Tommy om en timme, alltid nåt.
Så nu är det färdiggnällt, nu ska jag försöka kolla på någon film eller nå och varva ner. Om det går.

God Natt.

1 kommentar:

  1. Inte skall du känna dig värdelös. Du gör så gott du kan, men såna här dagar dyker upp ibland tyvärr. Kanske hon har varit övertrött eller nått. Du skall se och vi skall hålla tummarna att morgon dagen blir bättre.
    Om du behöver någon timmes avlastning så är det bara att du frågar.
    Vi håller tummarna att hon skall sova i natt nu. Och att hon har en riktig bra dag i morgon. Hon är ju ofta glad och snäll alla fall. Nu är klockan mycket redan ser jag och Tommy har kommit hem. Så det känns väl skönt.
    Önskar att morgondagen blir bättre för er. Men som sagt hör av dig om du behöver lite avlastning.
    Kram från oss

    SvaraRadera