måndag 17 augusti 2009

Host, harkel, snörvle och.. blod?

Tjohej.

Fyy, mår inge vidare idag.. Ont i halsen, snorig och småfebrig. Å som pricken över i'et så har jag fått MENS! Fantastiskt! Dagen är fulländad. Vissa får inte mens förns dom slutar amma, men jag hör tydligen inte dit. Men man får väl se det positivt, TUR att jag fick mens ändå.. Tänk om jag skulle haft det men inte fått det och att Thea's syskon börjat ta fart, nä fyfan..
Tommy är hemma från jobbet, så att jag slipper hela ansvaret av Thea nu när jag är sjuk. Det är nog jobbigt att se efter sig själv för tillfället, räcker med att jag behöver amma var 3e timma. Men det verkar inte som att han kan få någon extra ersättning för det.. Tydligen måste Thea vara minst 8 månader för att man ska kunna få tillfällig föräldrapenning när "den andra vårdnadshavaren är sjuk" som det så fint står. Och vad jag vet så får man inte ta ut vanlig föräldrapenning samtidigt, så antingen får han ta föräldrapenning och jag får vara utan dessa dagar eller tvärtom. Bäst är väl nästan att jag skippar dessa dagar då han får ut mer i fp än vad jag får.
Väntar just nu på samtal från försäkringskassan, det var 250+ i kö(!!!) så man kunde välja att dom skulle ringa upp när det blev ens tur, väldigt bra. Hatar att sitta i telefonkö.

Nu är det dags för lite frukost och så börjar Thea bli lite ledsen i sitt babygym så ska ta mig en titt på vad hon vill ;)

Återkommer senare om jag orkar.
Tjing!

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Tråkigt att du skulle behöva bli sjuk. Vi får hoppas och tro att det snart är över och att du får bli pigg igen.
    Sitter här i rummet där datorn står och golvet är färdiglagt, så nu är det bara lister som skall spikas fast. Sedan kan man möblera igen. Ser ut som rövarkulan här just nu. Tittar ut genom fönstret och himlen ser ganska så mörk ut faktiskt och det kom en regäl regnskur, precis när brorsan, Morgan och Liam kom och hälsande på. Vi tänkte sitta ute och fika, men se det gick inte alls. Regnet kom ganska precis när Toni hunnit lägga ut dynorna, så typiskt.
    Nu skall vi ta oss lite kvällsmat. Blir mackor och så köpte vi några räkor ur frysen på ICA.
    Krya på dig Ullis och kram till er alla!
    Britt-Marie

    SvaraRadera