måndag 24 augusti 2009

Måndag igen.

Då var det måndag igen, tråkigaste dagen på veckan kanske? Har inte sovit så jättebra i natt, Thea ville äta jätteofta. Det brukar jämt vara 3 timmar emellan varje måltid, minst, men nu i natt så kunde hon vakna redan efter 1½ timma och vara hungrig å gnällig. Jätteknepigt, kanske är det en tillväxtperiod och att hon behöver öka mjölkmängden eller något.
Idag har jag ringt och bokat en tid för Theas vaccination, fick tid imorgon klockan 14:30. Skönt att vi fick tid såpass nära inpå, inge roligt att gå å vänta på sånt här. Stackars liten ska få spruta :( Hoppas det ska gå bra och att hon inte blir alltför ledsen.
Sen har jag samtalat med försäkringskassan och startat min föräldrapenning igen, fick ju stänga av den förra veckan då Tommy var hemma men nu är jag ju frisk igen och han jobbar så :)
Snart ska jag gå ut och kolla om posten har kommit :) Hoppas att vår babyvakt ska ha kommit, antagligen inte men man vet ju aldrig..
Thea ligger i vaggan just nu och sover, hon är såå trött sååå. Trodde hon skulle vakna till nyss och vara hungrig men när jag gav henne nappen så såg man hur ögonen rullade uppåt och ögonlocken stängdes tungt. Hon måste vara helt slut lilla gumman. Ska snart gå upp och väcka Tommy också.. men vänta? nu börjar det röra sig i vaggan, har hon vaknat till igen? märkligt, kanske har hon tappat nappen? Jaja, nu lugnade hon ner sig igen.. Det är så konstigt, hur tungt hon än kan sova så kan hon lika snabbt vakna upp och vara hur pigg som helst.. Förstår inte hur det går ihop riktigt ^^ Tar ju minst en timme för en annan att piggna till om man väl somnat till.

Nu ska jag gå och väcka Tommy å sen vet jag inte vad som händer.. Men jag återkommer senare ^^ Tjoss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar