tisdag 4 augusti 2009

Långtråkigt..

Sitter här och försöker roa mig med internet och msn, men det får inte humöret att gå upp direkt.. Tommy skrev nyss ett meddelande om att han hade så ont i huvudet, så i hopp om att han skulle komma hem till mig så fanns det ett litet ljus i slutet på tunneln.. Men sen ringde han och det visade sig att han inte skulle komma hem >_<
Det blev en sån besvikelse så nu känns det som skit här alltså.. Jag hade verkligen byggt upp mina förhoppningar alldeles för mycket där.
Thea ligger så sött och sover i sin vagga, hör henne ligga och småpipa i sömnen. Det låter så gulligt. Skönt att hon får sova lite, hon var så trött tidigare ikväll. Riktigt gnällig och svårt att få henne till ro men till slut lyckades jag.

Funderar på om jag ska ta med mig datorn upp i sängen och lägga mig ner och fortsätta mitt surfande, enda problemet är ju då att jag lär plocka upp lillgumman ur vaggan och risken finns att hon vaknar och blir ledsen. Jag lär ju förvisso plocka upp henne förr eller senare men ändå, det tar emot lite. Det vore dock skönt som tusan att ha det gjort..
Hon åt senaste gången 20:20, det var över 3 timmar sen nu så antagligen kommer hon vakna till och bli hungrig.. Fördelen med det är ju att hon brukar däcka av efter att hon har ätit. Gud vad det är ovant att vara hemma själv och ha hand om henne, är van vid att ha Tommy här som stöd och hjälp. Jag känner mig så osäker fortfarande, jag är rädd för att hon ska vakna och börja grina. Hennes gråt skär rätt in i mig, det är så obehagligt och när hon inte går att trösta trots att viljan inom mig att trösta henne är så enormt stark så blir jag helt knäpp i huvudet av gråtet. Man får nästan panik känslor av det..
Inte för minsta lilla gråt såklart utan när hon väl sätter igång med kolikgråtet som inte går att hejda. Tommy har alltid varit hemma när dom gråtattackerna har kommit så det bor konstant en rädsla inom mig att hon ska få en sån här gråtattack när han inte är här..

Nu ska jag försöka fixa i ordning och flytta mig upp till sängen, får se om jag skriver något mer senare eller om jag däckar.

Mors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar