torsdag 6 augusti 2009

Sticktjo..

Då var det kväll igen och Tommy har dragit till jobbet, så ensamheten hägrar som vanligt..
Tycker dagarna går såå fort! helt sjukt ju, känns som man bara hinner vakna till så ska man gå å lägga sig igen..
Vädret har iaf varit underbart idag, skönt med en liten touch till av sommaren innan hösten dyker upp. Har varit iväg och letat lite kantareller under eftermiddagen, hittade en del faktiskt men kunde ju såklart ha varit fler om man säger så. Verkade som om vissa platser hade blivit besökta redan av andra "svamptjuvar" ;) så vi får se till att försöka vara ute snabbare nästa år helt enkelt. Var förbi hos Moa och lånade hela Sex and the City boxen! Nice, har man lite att fördriva tiden med :) Kanske ska glo på några avsnitt nu till kvällen..

Thea har varit go och glad idag! Jollrat lite och sett allmänt lycklig ut, hon har varit vaken jättemycket. Hela svampturen höll hon sig vaken så när vi väl kom hem sen vid kvart i åtta tiden så var hon inte direkt på nå bra humör längre, tröttheten slog till fort och hon blev väldigt grinig och ledsen. Tog upp henne till sängs då vi misstänkte att hon var sömnig och vips! hon somnade på någon minut bara! Det är nog nytt rekord skulle jag tro. Tjejen måste ha varit helt färdig, stackars liten. Förhoppningsvis vaknar hon upp en gång till för mat innan jag somnar iaf, annars blir jag väckt mitt i natten och man är så satans trött då så det är något jag helst slipper. Ser att nappen rör sig för tillfället så kanske så vaknar hon strax å då ska ja försöka få i henne lite käk :) Det brukar göra susen, då kan hon sen sova upp till en 7 timmar om man har tur!

Ja just ja! Fick reda på nu ikväll att en av mina kusiner ska få barn i februari nästa år! Stort GRATTIS! :D Mammas tvillingsyster som ska bli farmor. Det ska verkligen bli spännande, håller tummarna här så att allt ska gå bra och så, första trimestern är dock redan förbi så det ska nog gå bra det där :) Jätteroligt, det är högtid för småttingar nu verkar det som. Tycker var och varannan person i ens omgivning skaffar barn just nu :)

Nu ska jag kolla lite mer på internet och så, kanske lägger in nå mer inlägg senare..

Mors sålänge!

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Så ni har varit ute på svamptur ni med. Toni kom på här då vi var ut en sväng, att vi skulle åka en sväng. ÄVen vi hade oturen att det varit någon före oss. De måste nog plocka dem små, de som varit före. Fick alla fall tag på lite. Toni vill smörsteka lite i morgon då vi kommer att grilla. Din mamma & Pappa kommer på em, vid 16-17 tiden. Vi börjar grilla när de kommer. Så har ni luts så är det ju bara att dyka upp till oss.

    Så roligt att Thea kommer att få en kusin. Och en till Tremänning är ju på väg med. Det är väldigt många som har fått och väntar barn nu. Olle & Anneli blir ju farmor & farfar de med, i november blir ju det. Det är roligt att det föds barn. Vi skojade och sa det att tänk vilken skolklass det skall bli om 7 år här på orten om alla bor kvar.

    Ha det gott och hoppas lilla gumman sover fint i natt nu. Jag har föresten sänt dig en liten filmsnutt på Thea.

    Kram från oss/ Britt-Marie

    SvaraRadera
  2. Thea får ingen kusin (inte än vad jag vet iaf), det är inte lars som ska bli pappa ;D det är min kusin som blir pappa. alltså blir det en tremänning till henne :)

    Ja vi kommer nog bort, japp jag såg filmsnutten. tack :)

    SvaraRadera
  3. Ja, så blir det ju. Det blir ju en Tremänning till som Thea får. Tänkte lite tokigt där sent igår då jag skrev i din blogg. Var väl för trött får jag skylla på. Thea har än så länge tre stycken Tremänningar från vår sida. Johanna och Fredrik och så Liam.

    Du och Tommy sitter ute i våra trädgårdsmöbler då jag skriver detta och lill Thesan ligger och sover sött i sin vagn.

    Hoppas vi får en trevlig em och kväll, nu när det är så fint väder och vi skall grilla lite.

    Kramar!

    SvaraRadera