lördag 10 oktober 2009

Lördagsmys med vänner.

Idag har Moa, Andreas och Junie varit här :) Vi har skapat egna pizzor samt en äppelpaj och gottat i oss rejält, huuuu jag är såå mätt nu! Det har varit kanontrevligt som vanligt :) Pizzorna och pajen blev så smaskiga.Sen har vi kollat lite på tv under kvällen. Thea har knappt sovit nånting idag, inte en timme ens tror jag. Hon ville inte ens sova sin middagslur, så jag är lite orolig över hur detta ska sluta i natt. Har vi tur så sover hon som en stock pga trötthet och har vi otur så kommer hon vakna till och från och vara jätteledsen pga trötthet.. Man vet aldrig.

Hon har precis blivit nattad nu, hon var sååå trött men ändå kämpade hon emot. Nu verkar hon dock ha somnat så vi får se hur länge det håller i sig.. *håller tummar*

Konstigt att hon inte sovit under dagen alltså, visst hon har somnat till nån gång i vaggan men då kanske 15-20min eller nå.. Hon sov rätt länge i morse också förstås, hon brukar vakna runt 8-9 men nu vaknade hon till vid halv tio och åt sen somnade hon om! och vaknade inte förns runt kvart i elva. Sjusovarn där..

Så kanske håller hon på att ändra dygnsrytm eller nå, hoppas på långa sköna nätter ^^


Sen har vi kopplat ihop våra grejer vi fick från Telia, gick inte riktigt som vi tänkt oss. Tänkte att eftersom vi har två digitalboxar och ett kort så borde man bara behöva flytta på ruckus adaptern från över/undervångingen för att kunna hoppa mellan dom olika tv-apparaterna. Dvs att vi kollar på tv i vardagsrummet under dagarna och har då ruckusen inkopplad där samt det lilla kortet istoppat i den boxen för att sedan på kvällen flytta upp ruckusen och sen stoppa in kortet i boxen på övervåningen. Ser inget fel i detta?
Men icke.. När vi byter digitalbox så kommer det upp att den annan användare är inloggad på vår kod *suck* så man måste vänta 15minuter och prova igen står det, kanske går det att vänta men i morse så fick jag kontakta support för att få hjälp att få igång det hela.Förstår inte varför detta inte ska gå? vi kollar ju bara på en tv åt gången, jag menar vi betalar ju för detta och ska väl själva kunna bestämma vilken tv vi vill kolla på för stunden tycker man? Funderar på att ringa och fråga hur dom tänkt sig. Vore ju skillnad om vi skulle kolla på två olika tv apparater samtidigt, då förstår jag ju att dom vill att man ska köpa nå tvillingkort eller liknande och betala för två abonnemang men såhär som vi gör innebär ju bara att vi byter tv-apparat..

Jaja, får se vart det här sluter. Skulle ju gärna ha lite tv i sovrummet om kvällarna, filmerna som jag köpt börjar bli lite tjatiga nu efter att ha sett varje film flera ggr om.


Annars idag så har jag förbokat Sony Ericsson Satio! tjoohoo! :D Så på fredag får jag förhoppningsvis hem nya fina telefonen :) Ska bli sååå spännande, har köpt den utan något abonnemang då jag tänkt använda mitt gamla kort i den. Dock tänkte jag göra om det nuvarande kortet/numret till ett kontantkort om det går, men det borde det tycker jag :)
Nu ska jag ner och spela lite med Tommy i källaren innan jag ska lägga mig för dagen. Men jag återkommer som vanligt imorgon :) Hoppas alla haft/har en trevlig helg!


God natt!

Kram

Ett par bilder till kvällen :) Här sitter gullrumpan och kollar lite på tv på morgonkvisten :)

Och så en bild på äppelpajen, vi gjorde den med lite Amerikansk stil i tankarna ^^ Ser lite ut som om ett rådjur varit framme och sprungit över den. Intressant design på en jägarpaj kanske? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar