söndag 11 oktober 2009

Lugn dag.

Inte gjort nå speciellt alls idag.. Varit iväg en sväng och hälsat på lite folk, Torbjörn, Britt-Marie och så bror min. Efter det åkte vi hem och lade Thea, hon har varit megatrött hela dagen och sovit jättemycket i sin lilla vagga. Så det har varit rätt så lugnt och skönt att få vila armarna ifrån att bära henne hela dagarna ^^
Antar att tröttheten var ifrån att hon sovit så dåligt igår, hon var ju då vaken i princip hela dagen. Men idag har hon som sagt sovit nästan hela dagen istället, får se hur hon sover i natt :)
Natten som var sov hon bra iaf, hon har faktiskt sovit otroligt bra dom senaste nätterna. Visst har hon vaknat och velat ha mat lite då och då med olika mellanrum men det har inte varit nå krångel eller gråt mitt i nätterna, så det är ju för bra helt enkelt! hoppas det håller i sig :)
Hon har blivit så stor vår lilla gullunge, tittade på ett litet filmklipp ifrån början av Juni i år när hon inte ens var en månad gammal. Vad annorlunda hon såg ut! man glömmer bort så fort.. Måste filma så mycket som det bara går, kommer bli bra med nya mobilen sen tror jag. Man ska kunna filma rätt länge med den också.
Just nu sitter jag i vardagsrummet och Tommy har redan gått upp med Thea, verkar som han ska lägga sig också :O det hör inte till vanligheten numer! Senaste dagarna har han lagt sig mellan 2-4 på natten så jag blev helt paff nu när han skulle lägga sig nu. Inte mig emot :) Vi kan gott lägga oss och kolla lite tv. Har ju spelat lite Aion idag också så han verkar vara nöjd på den fronten ^^ bara han får "spela" av sig lite så är det bra.

Är för övrigt jättesugen på att åka till Örebro imorgon, men vet inte hur det ska gå till. Hade tänkt tagit med Thea och mamma och åkt in dit men mamma kunde inte :( Så nu står det still.. Vet inte om det blir nå Örebro alls då, Tommy ska vara hemma imorgon från jobbet då hans rygg fortfarande är riktigt dålig så då tyckte jag det passade så bra att ta med Thea och dra en vända in å handla lite så fick han vila upp sig lite här hemma.. Men men, det får väl bli en annan gång antar jag.
Har precis ätit ugnstekt falukorv, står kvar ute i köket så jag lär gå ut och stoppa ner det i matlåda innan bananflugorna hinner dit.. Jävla odjur det där! ush vad besvärliga dom är, nästan omöjliga att bli av med när man väl försöker och sen hux flux så är dom bara borta.. konstigt det där.

Så jag lär ut och fixa lite i köket sen ska jag gå upp och bädda ner mig, antar att Thea vill snutta lite också. Hon brukar vilja göra det till kvällen oavsett när hon åt senast, är som att hon vill ha det där extra myset och närheten :)
Jag återkommer imorgon!
God natt och sov gott.
Kram.

1 kommentar:

  1. God Natt!
    Hoppas ni alla tre får en god natts sömn. skall själv inta sängläge nu snart. Läsa lite. Sedan får man hoppas på John Blund.

    Tack för ni tittade hit en sväng idag. Alltid trevligt då ni kommer förbi.

    Kram/BM

    SvaraRadera