torsdag 1 oktober 2009

BVC.

Idag har vi varit på BVC och vägt Thea :) 5710g vägde hon, inte såå långt ifrån 6kg. Sen var hon 62,5cm lång. Hon växer så det knakar lilla damen, följde kurvan bra. Natten till idag fick jag faktiskt sova 3 sammanhängande timmar! helt otroligt. Hennes "ätartider" såg ut såhär =
21:00 - 01:00 - 05:30 - 10:00
Hon sov dock inte helt mellan dessa tider, hon vaknade några gånger och verkade hungrig men så fort jag närmade mig och skulle ge henne mat så började hon gallskrika O.o
Vet inte riktigt varför hon gör såhär vissa nätter, varje gång som jag skulle mata henne nu förra natten var likadan. Vänder huvudet mot mig som om hon precis ska ta tag och äta, sen släpper hon direkt och skriker.. Försöker inte ens äta.
Sen så fort vi gick upp och hon åt där vid 20 tiden så åt hon utan några som helst problem.. Tänk om det ändå fanns en manual till dessa små rackare.

Hur som helst, allt gick som sagt bra på BVC. Thea bryr sig inte alls om att bli vägd och mätt, hon finner sig i det helt och håller så det är ju skönt. Efter BVC så åkte vi hem till Britt-Marie och blev bjudna på fläskpannkaka, Thea var megatrött och kunde absolut inte komma till ro. Hon är ju van att sova sin middagslur i sin vagga den här tiden så det var verkligen ingen annan plats som gällde för när vi väl kom hem igen vid ett tiden så fick hon lite mat sen tvärslocknade hon i vaggan sin :)
Sov dock bara 40min.. Men det gjorde tydligen susen på humöret, för hon höll sig glad hela dagen sen i princip. Sov lite längre andra gången vi lade ner henne i vaggan så hon tog väl igen sömnen i omgånger under dagens lopp.

Sen har jag samtalat med Telia idag och beställt lite grejer ;) Det blev nytt kanalpaket, Lagom med Viasat Guld hette det och sen den svarta digitalboxen med HDMI utgång till detta plus en sk. "rucker" dvs en liten manick som överför signalerna från modemet till digitalboxen trådlöst så att man slipper en lång kabel som går ända från källaren och upp i tv-rummet. Så det blir ju kanonbra! Massa nya kanaler och sen kan vi flytta runt lite på digitalboxen och kolla på tv enkelt uppe i sovrummet om vi vill det ;D Har verkligen saknat att ha tv uppe i sovrummet, dock är det lite utav en fälla för man fastnar otroligt lätt i massa serier och sånt som kan gå på natten och till slut så har man vänt på dygnen helt och hållet. Ett tag när vi hade tv i sovrummet när vi bodde i lägenhet så fastnade jag i tv4 lättlagat som började klockan 3 på natten och sändes i flera avsnitt fram till runt klockan 6 på morgonen.. Sjuuukt var det men lätt hänt.
Men jag tror inte att det blir riktigt lika lätt numera, man är så trött om dagarna och efter sömnbristen man får med lilla Thea så jag kommer nog vara alldeles för trött för att börja följa en massa serier på nätterna.

Nu ligger vi iaf uppe i sängen och kollar på film i vanlig ordning, Thea håller precis på att somna. Hon fick mat för kanske 20min sen så förhoppningsvis ska hon somna nu och sova några timmar innan nästa matning. Sen hoppas jag verkligen att hon äter med lätthet i natt så att jag slipper krångla som förra natten. Verkar nästan som om ingenting duger här ^^ men det är ju självklart otroligt skönt att man fick sova i flera timmar i natten som var men det är också väldigt jobbigt när hon ratar maten och bara skriker. Första gången hon gjorde på det här sättet så var jag helt förstörd, jag bröt ihop totalt! Nu vet jag lite knep för att få henne att äta samt att jag vet att hon äter till slut när hon blir nog hungrig så jag är lite lugnare nu och försöker verkligen vara det också. Stressar man upp sig så blir det ju bara värre så det är bäst att försöka hålla lugnet och tänka på annat. Hon äter ju till slut trots allt :)

Nu känns det som att jag har pratat på om massa ointressant bladder som vanligt men jag har lätt för att bara skända iväg när jag väl börjar skriva ^^
Nu ska jag lägga mig ner och fortsätta kolla på film, kanske byta till någon annan för nu har Madagascar 2 gått i flera nätter i rad här.
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar