torsdag 29 oktober 2009

Sent inlägg.

Idag var Tommy hemma från jobbet, han känner sig inge kry. Tycker han ska gå iväg till vårdcentralen och ta ett blodprov eller nå, konstigt att han ska känna sig dålig så ofta tycker jag..
Men men, alltid lika skönt att ha honom hemma. Allting flyter på så mycket lättare, så idag har jag varit på topphumör nästintill ^^
Har grejat med lite allt möjligt hela dagen så därför blev det ett sent inlägg idag, var till ICA en sväng och handlade, lekt en massa med Thea, lagat gooood mat! (köttfärssås å spaghetti) Har blivit helt fast i sån där fond som man har i grytor m.m Använde viltfond idag till köttfärssåsen och den blev gudomligt god! Rekommenderas starkt. Sen har vi spela lite Aion medans Thea har sovit , har även börjat kolla på första Johan Falk filmen. Verkar riktigt bra faktiskt, blev för sent nu idag för att kolla klart på den så det får vi göra imorgon istället. Men det var svårt att slita sig :) Thea fick smaka lite välling för första gången idag, hade i lite i nappflaskan och hon tyckte verkligen om det så hon hävde i sig 50ml direkt! men det slutade förstås inte direkt bra, det blev för mycket för hennes mage så hon kräktes upp allting senare.. Försöker hitta info om hur man introducerar välling till dom men det är fan inte lätt att hitta nå om det, så jag provar med lite mindre imorgon får vi se. 10ml eller något borde funka tycker jag. Ville inte slita ifrån henne flaskan när hon väl hade börjat druckit annars så förstod jag nästan att 50ml var lite för mycket att börja med, men jag hoppades att det skulle gå vägen.. Tji fick jag..

Annars så är hennes förkylning mycket bättre, hon är inte alls lika snorig längre så det är ju skönt. Mycket lättare att mata henne när hon inte är så tät i näsan.
Nu börjar hon visa intresse igen också för att smaka på saker, det ville hon verkligen inte när hon var som "förkyldast". Det är så roligt att låta henne smaka på nya saker :) speciellt om hon gillar det. Imorgon ska hon få prova gröt igen (hon har hatat det varje gång jag provat efter att hon fick det första gången av någon konstig anledning?) förhoppningsvis kommer hon tycka om det igen snart, sen blir det iaf lite apelsinjuice och pärondryck samt välling till kvällen. Allt i små doser så klart :)

Nu ska jag lägga mig ner för min rygg ogillar att jag sitter som en säck potatis i sängen med datorn. Så jag återkommer imorgon :)

God natt!

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar