måndag 12 oktober 2009

snörvel..

förkylningen tog en vändning och blev värre idag :( snorig som tusan, ont i huvudet, harklig i halsen och konstig i ena örat. Fan att det ska ta sån tid, trodde jag var på bättringsvägen men ack så fel jag hade..

Tog mig iaf ner till ICA en sväng och handlade lite, mat lär man ju ha oavsett vad. Thea sov jättebra i natt, finns inget speciellt att nämna där :) hoppas att hennes utvecklingsstadie är förbi för den här gången. Hon är så snäll å go vår lilla sötnos. Tommys farmor var hit en sväng och hälsade på och hon höll inte på att komma härifrån då Thea charmade henne så :)

Sen skapade vi oss en tacopaj till middag, tack Moa för idén ^^ det var inte dumt alls, mmmmm!

Annars har vi spelat lite Aion under dagen medans Thea har sovit, och när hon varit vaken så har vi grejat med annat då hon hatar att sitta i källaren och titta på när vi spelar ^^ inte så konstigt, hon vill ju att vi ska leka och gosa med henne såklart.

Hon bajsade även ner sig totalt idag! babysittern är skitig och vi fick bada henne i handfatet för att få henne ren då hon hade bajs upp på ryggen och i princip överallt. TUR att Tommy var hemma säger jag bara! jag är lite känslig när det gäller sånt där. Så hon fick sig ett litet bad idag tjejen, sånt berör henne ingenting. Hon är glad och nöjd även i badet :) Det enda som gör henne lite grinig för tillfället är om man sitter någonstans med henne för länge på samma stället, det ska hända saker och man ska variera sig. Sitta i soffan för länge eller nå resulterar i att hon blir ledsen och gråter ända tills man lyfter upp henne och går därifrån.



Det var kyrkis idag men jag struntade i det, passade på att sova lite längre idag istället och sen kände jag mig som sagt sämre. Vill inte utsätta dom små på kyrkis för någon smitta, finns ju näst intill nyfödda bebisar där och det är inte speciellt roligt om dom blir förkylda. Inte roligt om någon blir förkyld såklart men det är ju aningens jobbigare när dom är så små.

Hoppas hoppas att Thea slipper bli smittad av mig, än så länge är det lugnt iaf och jag hoppas det fortsätter vara så..



Just nu ligger damen bredvid här i sängen och sover och jag litte och kollar på tv, Tommy är nere i källaren och spelar lite. Hon var lite småledsen när hon skulle nattas nu men det löste sig snabbt när Tommy kom upp och gjorde sin "specialare". Han är expert på att få henne till ro, vet inte riktigt hur han bär sig åt för när jag försöker med något liknande så skiter det sig ^^ Han lägger sitt huvud mot hennes och håller sin hand över hennes ögon och stryker lite lätt. Sen brukar han antingen andas lugnt eller säga shh shh shh så lugnar hon sig på nolltid.

Nu ska jag bädda ner mig för nu börjar min ställning här bli obekväm, sitter lite som en ihopsäckad potatissäck ;)



Men jag återkommer imorgon :)

God natt och sov gott!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar