lördag 3 oktober 2009

Som en dröm!

I natt har Thea sovit helt ofattbart bra, kunde aldrig drömma om att hon skulle sova så bra faktiskt ^^ Hon har sovit och vaknat med minst 3h mellanrum för att äta lite och sen somnat om direkt. Knappt så hon ens har gnällt när hon vaknat dom gångerna på natten och varit hungrig. Så vi har sovit som grisar här ;)
Sen vid klockan 9:30 gick vi upp, så det blev lite sovmorgon till och med. Spelade lite Aion på morgonkvisten medans Thesan sov middag sen tog vi en tur bort till bror min och hälsade på. Där var det LAN kalas och alla spelade Aion, blev bjudna på lite rostade mackor när vi kom dit. Thea tyckte förstås inte det var direkt roligt att se massa datorer med det "urtråkiga spelet" på ;) så efter många om och men så somnade hon en liten sväng i hans soffa. Sen vaknade hon och då passade vi på att röra oss vidare, åkte hem till Britt-Marie och Toni och blev bjudna på Toni's special pizza. Mmmmm den är inte dum! Proppmätta blev vi. Efter det så åkte vi hem och spelade lite Aion, Thea nattades strax före 19:00 och sov lite till och från under kvällen. Nu har vi gått upp för att lägga oss också, lilltjejen är vaken och ligger och pladdrar massa tok. Får hoppas att hon kan somna om snart, hon brukar ju ha så svårt att somna så.. Blir väl lite gråt och bök innan men men. Hoppas självklart på en lika bra natt nu som förra natten :D det får gärna bli en rutin med sånna nätter för idag har jag varit på så bra humör och känt mig riktigt utsövd. Sköönt! sjukt nog är man väl inte helt utsövd med tanke på att man blir väckt då och då på natten men man är ju så van med det nu. Gud vad hon provar sina röstresurser nu, hon bara skriker rakt ut och gör massa konstiga ljud för sig.. och vi som hoppats på att hon skulle somna om direkt efter senaste matningen nu när vi kom upp, tji fick vi :p

Spelade lite Aion under kvällen nu, gillar det där spelet faktiskt. Kul att ha någonting att sätta sig med och varva ner lite medans Thea sover. Ååååh i natt är sista natten som ja får sova med älsklingen :( imorgon går han på sitt nattskift, fy fan säger jag bara.. Jag ogillar skarpt att han inte är hemma på nätterna.. Hoppas morgondagen inte går så fort så att han inte ska åka och jobba direkt. Han börjar klockan 22, undrar hur han ska känna sig också.. Nu är han van att gå och lägga sig typ före klockan 22 varje kväll och imorgon ska han börja jobba då, han kommer vara såå trött! får hoppas att det inte blir för jobbigt för honom, för oavsett hur mycket jag ogillar att han ska iväg och jobba så kommer han nog ha det jobbigare. Visst, Thesan kan ju bestämma sig för att bli en argbigga på natten så att jag inte heller får sova. I sånt fall blir ju min natt inte direkt trevlig heller, men om hon sover så får ju jag sova iaf och det får ju inte han. Får försöka trösta mig med det och tycka synd om honom istället, fördelen med att han går natt är ju att om jag somnar fort så kommer det kännas som att han snart är hemma hos mig igen.

Nu ska jag kolla lite på film, men jag återkommer såklart imorgon :)
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar