tisdag 6 oktober 2009

Tisdag..

Idag tog jag och Thea en tur till mormor i Storå och hälsade på medans Tommy låg och sov. Åkte dit strax före tio och käkade lite frukost. Thea väckte mig strax efter nio idag med sitt "gurglande" och andra konstiga ljud ^^ helt omöjligt att försöka somna om när hon väl bestämt sig för att vakna.
Tittade iaf lite på tv och tog det allmänt piano i Storå, åkte hem sen strax vid 13 tiden då hade Tommy vaknat och Thea började bli grinig. Hon sov ju en liten middagslur nere i Storå men det blir aldrig samma sorts sömn för henne om hon inte får sova i vaggan, så det blev bara ca en timmes sömn.
Nu sitter vi iaf i källaren och ska spela lite, Thea har precis somnat i sin vagga och förhoppningsvis kommer hon ta igen lite sömn nu :)

Nätterna har hittills för övrigt gått jättebra, lilltjejen har bara pipit lite efter mat med jämna mellanrum för att sedan somna om direkt. Så det är ju lysande helt enkelt..
Tommy har ont i ryggen nu, han har antagligen burit på Thea så mycket medans jag varit sjukskriven så att hans rygg börjat värka. När han väl kom tillbaks till jobbet nu så sa ryggen ifrån helt enkelt. Så kommande natt ska han vara hemma och ta igen sig. Får se hur länge han kommer vara hemma, nu blev det ombytta roller istället så nu är det han som är sjuk och jag som får ta lilltjejen största delen av dagen så att hans rygg ska bli bättre :)

Nu ska vi spela lite, jag återkommer senare ikväll :)
Mors på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar