onsdag 30 september 2009

Kyrkis

Idag var vi på kyrkis igen, men denna gången var det bara jag som gick dit. Tommy fortsatte bort till Torbjörn en sväng medans jag gick in på kyrkis. Hade tänkt försökt gjord dessa gipsavtryck men det verkar inte som om det är meningen att jag ska få dom. Varje gång jag kommer dit så är det för sent, idag trodde jag att jag skulle komma i tid men precis när jag kom dit så började fikat och det var slut på pysseltiden *sucka* Så jag fick ju i mig lite frukost iaf, alltid någe.
Med Thea gick det bra, hon var inte ledsen utan kollade nyfiket runt på de som var där. Denna gången var det inte lika många som förra onsdagen, det var nog bra de för jag tror att det var för många där förra onsdagen så Thea blev rädd istället.
Får se om jag hinner dit i tid på måndag då.. Annars funderar jag skarpt på att köpa sånt där gipskit och göra egna avtryck, finns även så att man kan avgjuta hela foten/handen så man får dom i 3D! hur tufft vore inte det? jag är extremt sugen kan jag säga.
Blir att kosta runt 500:- för en avgjutning av handen och foten. Vet dock inte hur det funkar och man är ju lite rädd för att det ska vara svårt att få till det bra bara så vi får se hur jag gör med det där.

Efter kyrkis så gick vi förbi Ica och handlade och sen hem, väl hemma så vaknade Thea i vagnen och fick väldiga problem att somna om igen, hon vaknade flera gånger i vaggan och var till slut hur trött och ledsen som helst. Efter många om och men så somnade hon äntligen och sov i några timmar. Sen när hon vaknade efter det så var hon glad och nöjd igen :)
Hon har till och med sovit en sväng i vaggan nu på kvällen strax före läggdags, det har aldrig hänt förut.. Hon brukar alltid vilja gå upp och lägga sig i sängen när det börjar bli dags att lägga sig så det var lite ovanligt..
Nu ligger jag uppe i sängen och lilltjejen försöker komma till ro, hon är inte ledsen eller så men hon har heller inte somnat helt än. Fick lov att ge henne lite mat nyss trots att det bara var en timme sen hon fick förra gången, gick inte att lugna henne på något annat sätt.
Hon äter också fortfarande jätteofta på natten, ibland varje timme! jag blir knäpp, jag är såå trött om dagarna nu. Om det är en tillväxtperiod hon har så hoppas jag att det är förbi snart så att jag kan få sova åtminstonde 3 timmar innan hon ska ha mat.
Hon äter inte mycket heller på natten, hon snuttar en liten stund bara sen somnar hon om och det går inte att göra på något annat sätt för hon vaknar upp och gnäller mer och mer tills hon får mat.
Hoppas varje kväll numera att hon "denna natt" ska sova längre, hittills har jag inte haft sån tur med det men jag håller hoppet uppe och hoppas ännu en gång att det ska bli lite mer sömn i natt och mindre matning.
Nu kommer Tommy upp för trappen också, vi har spelat litegrann nu på kvällen medans Thea har sovit. Sen har jag tvättat en massa också, jag är så dålig på att göra det så det blir en 3 maskiner varje gång :p Men nu är det gjort iaf, bara en laddning svart som väntar på att få hängas upp på tork men det gör jag inte förns imorgon.
Tommy gick ner och fortsatte spela en stund till, jag ska iaf bädda ner mig och titta lite på Madagascar 2 och gosa med min lilla älsklingsflicka, hon är så underbar.

Blev väl jättetråkigt inlägg men det har inte hänt så mycket spännande idag så det finns inte så mycket att skriva om ^^ imorgon ska vi iväg till BVC och väga Thea så då blir det väl lite mer att skriva om igen :) Får vi se om hon knäppt 6kilos gränsen nu! jag troor nästan det :D spännande!

Aja, slutsnackat här. Annars kommer jag bara fortsätta skriva om en massa meningslösa saker ;) Vi hörs av imorgon! God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar