tisdag 15 september 2009

Damdidam.

Skrev inget mer igår då jag helt enkelt blev för slö :p
Gårdagen var mycket trevlig dock! först så tog jag en tupplur vid middagstid, blev så trött när jag gosade ner mig under en filt i soffan ^^ Kanonskönt var det!
Thea var jättesnäll heela dagen i princip :) Så go och glad liten tjej. På kvällen kom Moa, Andreas & Junie över och vi skapade en GRANDE tacopaj :D Det var sååå mumsigt, mmmm!

Å proppmätta blev vi ^^ Fick massor över så att det finns å värma idag också, nam nam. Vi tittade på Ice Age 3 till maten, den var kul faktiskt :D Gillade den.
Thea nattades redan vid halv åtta, det gick kanonbra. Hon hann inte bli övertrött och protesterade inte direkt mycket så då fick vi lugn och ro vid tv-tittandet :)

Sedan krånglade hon dock lite på morgonkvisten, vid klockan 06:00 bestämde hon sig för att vakna till och börja gnälla. Så efter mycket krångel och stök så fick vi till slut henne att somna om så att vi själva fick sova en stund till iaf.
Idag vet jag inte vad som händer, inte mycket tror jag :) Det blir väl kanske lugnt under en filt i soffan framför tv'n skulle jag tro. Men man vet aldrig, ibland blir det impulsäventyr! Håller på att torka trattisar nere i källaren nu också, förhoppningsvis är dom klara idag/ikväll. Det höll först på att gå åt pipan då vi lade dom på massa utrullat hushållspapper som i sin tur blev uppblött och gjorde en del svampar "sura". Tror dock vi hann att rädda dom flesta iaf, nu ligger dom på nät i träram, lite som ett fönster med nät istället för glasruta skulle man kunna säga ^^ Det är kanonbra iaf! nu kan dom inte sura ner sig i fukt längre :)

Nu ska jag gosa/busa lite med Thea, hon börjar bli uttråkad av att ligga själv i babygymmet nu ^^
Återkommer kanske senare!
Tjohej!

2 kommentarer:

  1. Den såg god ut du:)ni kommer hit med lite va:)
    Nämen du har inte lust o hjälpa mig lite med min blogg sen?

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, den såg god ut Tacospajen.
    Vi har ätit kyckling gryta idag. Det var inte så dumt det heller.

    Thea har en present här från Hallin, ett pkt som även jag är nyfiken på.

    Kantarellerna står fortfarande i kylskåpet och skall vi äta några mackor, så måste det nog bli senast i morgon, annars får vi nog förvälla och frysa in dem. Ni kan ju höra av er hur det blir.

    Rorligt att höra att Thea varit på så gott humör.

    Kram till Thea och er!

    Hälsningar från farmor & bonusfarfar

    SvaraRadera