lördag 12 september 2009

Suck..

Då var man i säng redan, klockan är ynka 20:40. Men vad ska man göra? orkar ju inte lyssna på gallskrik hela tiden och då är det heller ingen mening att försöka hitta på något. Men gallskrik blir det iaf, för aldrig kan hon somna och vara glad utan nästan jämt ska hon skrika i en timme eller två och ligga och veva på som en galning så det går heller inte att ha någon filt på henne. Nappen spottar hon ut hela tiden.
Så trist att man ska ha en sån ilsken bebis bara, man hör jämt talas om andras barn som bara sover så sött och hela nätterna. Klart att en annan inte ska komma undan så lätt.
Jag kan ju bara hoppas på att hon sover någorlunda i natt så att det inte blir som förra natten då hon vaknade VARJE timme!
Man blir så jäkla less när man har ont och inte får/kan vila bara för att Thea vägrar sova även fast hon är så trött så hon nästan skulle kunna somna upprätt. Sen har hon också börjat göra illa mig när hon ammar, jag förstår inte varför men varje gång så slår hon fast händerna och bara river tag/knyter näven och sen drar bort. Om och om igen, känns som om huden kommer lossna snart :(
Jag blir så ledsen bara, rivmärken på brösten, ont från operationsärret och trött sen gårdagen.
Hoppas verkligen det här kommer gå över, så att hon inte fortsätter med det här betéendet. För hur gulligt och rart det än är med henne så är det här fan inge roligt alls.
Tur jag har Tommy..

Nu har jag gnällt färdigt på den fronten. Nu över till vad vi gjort idag:
Har varit iväg till skogen och plockat ännu mera trattkantareller, idag var Toni med oss också. Blev en del gula kantareller också :) När vi kom hem så åt vi lite.
Sen kände jag hur det rörde sig på nå vis ovanför örat vid håret där, då var det en älgfluga som kröp runt! Fyy faan va äckliga dom är ! :( som små äckliga löss som kryper runt *rysa*. Så då försvann iaf matlusten..
Sen gick vi bort till Moa och Andreas en sväng men dom var inte hemma så vi vände mot Britt-Marie och Toni igen och åkte sen hemåt. Väl hemma så kom Moa, Andreas och Junie hem till oss :) Tommy och Andreas satt och spelade lemmings medans jag och Moa tittade på. Klockan sprang iväg så vi gjorde inte mycket mer än så, när dom gick så var det raka vägen upp till sängen för då hade Thea redan börjat med sitt kvällshumör.
Har nog rört mig för mycket idag för nu är det inte alls speciellt bra med operationssåret, svider och gör mer ont än vanligt så imorgon blir det till att ta det lugnt för min del.

Nu ska vi kolla lite på Ice Age och ta det lugnt, mysa lite. Hoppas att Thea kommer till ro, den lilla argbiggan..

Hörs av imorgon.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar