lördag 19 september 2009

Gäsp.

Då var man uppe i sängen igen, redo för avfärd mot drömmarnas värld.
Har haft riktigt trevligt idag. Moa, Andreas och Junie var här under eftermiddagen/kvällen. Vi käkade pizza, tog en liten barnvagnspromenad ner till ica och sen tittade vi på en film :) en perfekt lördag med andra ord. Gott att äta, trevligt sällskap och en film. Vad mer kan man begära?
Thea har varit lite smågrinig till och från under dagens lopp, men under vagnsturen så bjöd hon allt på ett litet skratt :) gostjejen.
Det blev en sen läggning för henne, hon kom inte i säng fören runt klockan 21:00. Eller vi försökte ju sussa henne i vaggan medans vi var på nedervåningen men det är lönlöst. Hon vill upp till sängen och sova helt enkelt. Så nu när det blev så pass sent så var hon lite uppspelt och svårtröstad vid läggning men efter en stund så lugnade hon ner sig så nu ligger hon tyst och lugn här bredvid :) Får se hur ofta hon kommer vilja käka i natt, förhoppningsvis inte fullt så ofta som förra natten. Vore fint att få sova lite längre än 1 timme åt gången iaf ^^

Imorgon kväll klockan nio öppnas portarna för Aion också, det ska bli spännande. Få se om vi får Thea att sova lagom tills dess så att vi får lite fritid att testa spelet :) Man vet ju aldrig med lilltjejen, kanske sover hon som en stock då eller så blir det helt enkelt inte mycket spela av för våran del ;) Ser hur som helst fram emot att få testa spelet, har ju småprovat det lite tidigare under Betan och gillat det så kul att äntligen få prova på det "på riktigt". Vi är sammanlagt runt 13 personer häromkring som börjar spela det, kul när man är några stycken! Bara hoppas att spelet håller måttet så att man har någonting att göra under vinterhalvåret medans Thea sover ;)

Såret där varbölden satt samt operationssåret ser jättefint ut också! det går verkligen åt rätt håll där :) operationssåret är knappt nå svullet alls längre och det andra såret syns snart inte längre. Vilken lättnad säger jag bara. Återkommer en varböld någon gång så kommer jag kräva att dom söver mig säger jag bara, för fyyyyyy sjutton vad ont det gjorde. Har nog satt spår djupt inom mig för all framtid. Nog om det!
Ice Age 2 går som vanligt runt runt på tv'n här i sovrummet ^^ jag har blivit beroende av tv i sovrummet. Kan inte somna utan den, älskar att slå på en film som får gå lite tyst medans jag ska sova. Brukar ofta ha en film som får gå om och om igen tills jag är helt urless på den, då byter jag till en ny och så blir det samma visa igen :) Har inte kommit på vad jag ska se härnäst dock, än så länge så får Ice Age duga helt enkelt. Lär nog inhandla 3an också :)

Nu ska jag krypa ner under täcket.
God natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar