lördag 26 september 2009

Marknad!

Då har man varit ute och marknat :) Mamma kom hit strax före 9 och sen gick vi ner allihop. Thea fick ligga i sin lilla vagn och ta det piano. Det gick jättebra, visst det tog lite extra lång tid innan hon somnade och hon sov inte riktigt lika bra som hon annars gör i vaggan men hon protesterade inte iaf :) Var ute en timme och mötte Andreas, Moa och Junie där. Gick runt en stund med dom sen gick Tommy hemåt men jag och mamma fortsatte att gå runt och titta en stund till med Moa och Andreas. Sen gick vi hem och mamma fixade i ordning lite kålpudding åt oss, MUMS! Käre bror Lars kom hit också och åt lite :)
Begav mig sedan ut igen på marknaden men denna gången med Mamma och bror min. Gick runt en och en halv timme kanske och sen var vi så trötta så vi gick hem igen. Har haft jättetrevligt hela dagen i princip, enda nackdelen var nog att jag har varit så jättetrött. Thea sov inge vidare bra på natten, hon vaknade klockan 3 och var jätteledsen och arg och bara bökade runt i säkert en timme om inte mer. Vi var helt färdiga! Hoppas att vi får sova bättre i natt, ligger redan uppe i sängen. Klockan halv åtta liksom ^^ Rätt tidigt att lägga sig då men vi är helt orkeslösa.. Andreas ringde för en stund sen och tänkte komma förbi en sväng och hälsa på men vi var tvungna att avböja pga trötthet..
Imorgon är det sista marknadsdagen så då ska jag passa på att gå ut och köpa lite småsaker :) korv, ost, något mer ätbart kanske :) ska kolla lite mer efter kläder och ett par vantar till vinter åt Thea.
Huu vad trött jag är, nu ska jag bädda ner mig bredvid mina älsklingar och hoppas på att vår lilla tjej är lika trött som vi är ;) men här kommer iaf ett par bilder på lite av det som inhandlades idag..



3st bodys hittade jag som kostade 30:- st, kanonbra! jättefina också. Ska se om det finns fler imorgon, likabra att köpa på sig ett gäng :) Sen fick Thea en jättefin stickad jacka ifrån morbror Lars. Den tackar vi för! Kanonsnygg och säkert jättevarm och mysig att ha nu när kylan kommer smygandes :)

Jag hittade även ett par suupersöta tofflor åt Thea, dom är såå fina och jättegosiga :D Dom till vänster är av mindre storlek, köpte ett par lite större också så att hon har att växa i :) dom små passade iaf jättebra nu :)
Sen en liten bild över marken, bilden tagen på förmiddagen så det har fortfarande inte kommit så mycket folk här. Jädrans vad folk det var när jag var ner andra gången! gick knappt att komma fram..

1 kommentar:

  1. Så mycket fint hon får ha på sig. Jättefin tröja från Morbror Lars med. Och de små tofflorna, jättefina.

    Ja, så var denna marknad över. Tur med vädret som tur var.

    Ha det gott!
    Kram/ Farmor

    SvaraRadera