söndag 13 september 2009

Söndag kväll.

Då var denna helg slut. Om jag inte hade varit sjukskriven så hade Tommy gått ut på nattskift nu *lucky me* nu slapp jag de orosmomentet iaf :) Alltid något!
Ska även ringa till läkaren i mitten av veckan och be om att få förlängt sjukintyg en vecka till, för som det är nu så kan jag absolut inte ta hand om Thea. Har på tok för ont för något sådant, och han kommer annars gå eftermiddagsskift och det är ju värsta tänkbara i mitt fall. Det är ju de skiftet som ger mig mest ensamtid med Thea så jag måste verkligen ha ännu en veckas sjukintyg. Tror inte det ska vara några problem heller då dom sa det på sjukhuset innan jag åkte att det bara var att höra av sig ifall jag behövde en vecka till då 2 veckor som dom gav mig var något som de flesta som fått gjort kejsarsnitt får. Dock tycker ju jag att det är lite skillnad på att lyfta en nyfödd och en liten dam på 4 månader..

Ikväll har det gått bra med Thea, var iväg till Moa, Andreas och Junie och kollade på Män som hatar kvinnor. Den var bra faktiskt :) obehaglig men bra, rekommenderas. I slutet på filmen så blev Thea såå otroligt trött så det var verkligen tur att vi bara hade några minuter kvar på filmen. Raka vägen hem och upp å lägga lilla tösen, hon protesterade självklart som vanligt och vägrade sova trots att hon var så trött så att hon knappt orkade gråta. Tokan..
Gav henne lite mat och sen låg Tommy hos henne en stund för att lugna henne och nu sover hon så sött så :) Hon somnade strax efter 20:00 så då fick vi lite tid för oss själva. Känns skönt, har babymonitorn vid henne så att vi konstant har koll på vad som händer så det känns ju tryggt. Skönt som tusan att kunna sitta nere i vardagsrummet och bara ta det lugnt för en gångs skull.
Får helt enkelt fortsätta att försöka natta henne runt 19:00 tiden på kvällen, hon mår ju bäst av att få somna innan övertröttheten tar över för då blir hon ju totalt omöjlig. Hon är sur så det räcker bara hon känner det minsta trötthet så övertröttheten hoppar jag gärna över.

Annars så har dagen varit lugn. Thea har varit rätt så glad faktiskt :) Förhoppningsvis så är den här gnälligheten som hon haft under hela eftermiddagarna påväg att avta, ska tydligen vara en utvecklingsfas vad jag fått fram av forumläsning. Väldigt många som har samma bekymmer med dom små när dom är mellan 3-4 månader gamla, ska vara en typisk utvecklingsperiod där.
Vi har varit hos Toni & Britt-Marie och ätit gooood mat idag, det var färsbiffar med kantarell/ost topping samt "kantarellsås" gjord på grädde. Snacka om gottans! Smaka käften behändigt så att säga. Imorgon blir det nog några tortillas för min och Tommys del, vi har planerat att gjort sånt i ett par dagar nu men alltid varit för mätta till kvällningen för att orka göra något ^^ Men imorgon så!
Man är så himla van att ligga ner i sängen vid den här tiden så jag börjar faktiskt känna trötthet, klockan tio på kvällen liksom.. Helt sjukt för att vara jag, ja som brukar kunna vara vaken halva nätterna och sova bort hela dagarna. Livet ändras när man får barn, måste säga att det stämmer. Mer än jag någonsin kunde tro på innan. Trodde alltid att folk överdrev när dom sa "det blir det annat med när ni får barn" och "vänta bara tills ni får barn, då är det slut med det där", om sanningen ska fram så var jag riktigt irriterad på dom flesta av dessa "visdomsord" från alla "vuxna".. Tyckte att bara för att man får barn så borde ju inte livet ta slut? Livet har förstås absolut inte tagit slut, det har precis börjat tycker jag :) Men det finns lite sanning i det som sagts ändå om att mycket av fritiden och allt som man annars tog för givet är lite annorlunda numera. Det är lite mer redogörelser och förberedelser samt utmaningar för att leva på som vanligt :) Men det är bara småsaker om man jämför med vad man har fått, värt allt ihop 10ggr om!
Nu har jag svamlat iväg mig här ser jag, typiskt mig när jag börjar bli trött att bara skriva på om allt som kommer upp. Hoppas det inte blev allt för flummigt och snurrigt bara ^^ Mina tankar ändrar riktningar och ämnen huller om buller så det kan säkert bli lite förvirring som jag självklart ber om ursäkt för ;)
Skönt att rensa tankarna lite på tangentbordet iaf..

Nu ska jag slappa en liten stund till i soffan här innan jag ska gå upp och gosa ner mig brevid världens goaste tjej (och kille förstås).
Puss och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar