lördag 12 september 2009

Gårdagen.

Igår bar det av mot Storå.
Lämnade Thea hos sin mormor en stund medans vi åkte runt i skogen och plockade trattkantareller, sjukt vad mycket svamp det finns i skogarna nu! Ska nog ut en sväng idag med tror jag, det var riktigt roligt :) Just nu ligger svampen utspridd på hushållspapper nere i källaren i väntan på att torkas. Det är ju smaskens med torkad svamp till såser och dylikt så det här blir bra! det känner jag på mig ^^
Efter våran skogstur så tog Tommy det lugnt och sov en stund medans jag kollade på en dokumentär om 9/11, fruktansvärt helt enkelt.. Man ryser av obehag när man ser dom där planen störta in i byggnaderna. Natten hade varit jobbig för Tommy då han inte kunde sova knappt alls, sov kanske ett par timmar. Så därav tog han sig en liten lur hemma hos mor & far.
Sen sen senare så gjorde vi i ordning Fajitas! :D på kyckling, det blev superbt som vanligt. Jag är helt fast i den där maträtten, så otroligt god. Det får mig att vilja åka till mexiko och äta sånt där hela dagarna, för det känns som om mexikanare bara sitter och junar under sina sombreros och käkar olika sorters tacos hela dagarna :D


Just nu sitter jag och tittar på när Tommy kör lemmings på ps3'an, det har nämligen kommit troféer till det spelet så nu blir det väl de som jag får titta på dom närmaste dagarna :p Tänkte ta och gå ut i köket och göra lite korv med bröd här snart innan Thea vaknar och vill ha mat. Sen så kanske vi tar en svängom med bilen bort till Britt-Marie och Toni eller ut i skogen :)
Jag sitter även och kollar in sony ericssons kommande mobil "Satio" i hopp om att den ska släppas snart så att jag kan köpa den! är helt frälst i den, kanske den mest intressanta telefonen som är på G just nu. Min gamla telefon (Nokia N95) börjar bli lite till åren ;) sen dör den då och då utan anledning så det börjar bli dags för en ny. Så en mobil med touchskärm och 12MP kamera lär sitta fint! Nu ska jag ta och göra dom där korvarna verkliga för nu börjar jag bli braa hungrig alltså.


Bjuder på bilder från gårdagen förstås :)
Här kommer först en bild på ett märkligt rivmärke som vi hittade på ett träd i skogen igår, det fanns inga som helst spår efter röjning eller nå maskiner eller liknande så det måste ju vara från något djur.. Men vad? Björn? Lo? Satt strax över en meter kanske upp på trädstammen.




Sen en bild på lite trattisar förstås :) Synd att fokuseringen hamnade lite fel här bara.

2 kommentarer:

  1. Oj, de där rivmärkena ser ut som efter björn. Satt de ganska högt upp på stammen, så kan det vara rivmärken efter björn. De brukar ställa sig upp mot träd och riva och det ser ju ut att ha varit ena riktiga klor. Fråga din pappa, han vet säkert om det kan vara björn märken.

    Fina trattisar på bild. Svampar gör sig bra på bild.

    Ha det gott och få se om vi syns nått idag kanske..

    Kram till er alla tre/ Farmor

    SvaraRadera
  2. Lutar mer åt Lo faktiskt, kollat lite bilder på rivmärken från björn/Lo och lodjuren gör mer fransar av träden sådär. Sen var det ju som sagt bara typ en meter upp. Så det är lite lågt för att vara björn. Men man vet ju aldrig, kan ju ha varit en liten en ;)

    SvaraRadera