onsdag 23 september 2009

Kyrkis,

Idag var vi iväg på Kyrkans barntimmar för första gången, eller Samba som det heter. Gick inte riktigt så bra som jag hade hoppats på. Det var så mycket folk så Thea blev livrädd och började gråta, stackars lilla älsklingen :( Sen blev hon övertrött på det och var till slut otröstbar, så vi fick dra oss hemåt efter kanske 15min eller nå. Största problemet är tiden, det börjar alltid 9 och slutar 12. Precis dom timmarna som Thea nu fått rutin att sova sin middagslur. Visst är det kanonbra att hon fått en sådan rutin men det är så synd att dom har kyrkis just då.. Ska försöka åka dit igen nästa måndag eller onsdag, försöka göra så att Thea får sova en liten extra stund på morgonen så kanske hon orkar vara där en stund. Man får göra gipsavtryck av händer och fötter där och jag har ju alltid velat haft sådana avtryck från Thea :) Ända sen hon var nyfödd, så jag vill verkligen inte missa den här chansen. Gratis och allt.


Hur som helst, hem åkte vi iaf och lade Thea i sin vagga som somnade på direkten! hon var helt färdig. Sen har vi spelat lite Aion under dagens lopp. Lars, Torbjörn och Johan var här en sväng och hälsade på. Vi skapade oss en stor Ungersk gryta idag också :D ännu ett super recept! ska skriva ner det här sen :) det är megagott.
Thea har varit rätt glad under dagen, några smågnäll på kvällningen men det är ju inte så konstigt när hon börjar bli trött och så :)
Imorgon ska jag till barnmorskan också och ta ett sånt där cellprov från livmodertappen tror jag det är, hoppas inte det gör inte. Men jag tror inte det.. Får hoppas jag inte glömmer bort att åka dit dock, jag har lite lätt för sånt.


Idag var det Thea's namnsdag också! (Tea) Grattis gumman! :)
Bjuder på en liten bild på vår lilla skatt såklart.


Nu ska jag bädda ner mig under täcket och kolla på Madagaskar! Återkommer imorgon :)
God natt och sov gott.
Kram

1 kommentar:

  1. Bättre lycka nästa gång med Kyrkis, skalll hålla tummarna. Men det är ju så med, med så barn att de får sina rutiner och de kan bli ett riktigt hallå om de inte följs. Hon var trött och så var det mycket folk om många nya ansikten. Det går nog bättre nästa gång får vi hoppas. Det är ju roligt både för barn och föräldrar att komma ut på lite aktiviteter. Torbjörn o Tommy var med i Kyrkis då de var små, men då var de i en äldre grupp. Mulle fanns också då de var små och de brukade vi också vara med på.

    Vad fin lilltjejen är i jeansen. Söt som en sockertopp, som jag brukar säga.

    Kram till er!

    Idag skall jag försöka tvätta lite, trotts ryggvärken. Blivit lite bättre alla fall.

    /Farmor

    SvaraRadera