fredag 18 september 2009

Fredagsmyys.

Då var det fredag igen :) Var iväg till USÖ imorse och allt gick jättebra! Operationssåret såg fint ut och snittet där varbölden hade setat såg jättefint ut och var tomt på var. Så det kändes ju hur skönt som helst. Idag har jag inte samma besvär från vänster sida heller, eller iaf inte just nu. Dom sa att det mycket väl kunde vara nerverna som spökade samt att allt ska hitta sin plats igen i magen så det var mycket som hände som kunde skapa irritation.
Känns mycket bättre idag iaf.
Thea har sovit rätt bra i natt iaf, hon vaknade till vid halv 1 ungefär och var riktigt ledsen och grinig, ville inte ha mat eller någonting. Till slut så bytte Tommy och jag plats och då blev hon nöjd och somnade om.. Tokfian, precis som om hon vill somna bredvid Tommy vissa nätter :) Han är så duktig på att få henne till ro också, hon blir lugn på en gång nästan när pappa kommer och gosar bredvid henne. Pappas lilla flicka det där.
Sen sov hon bra resten av natten, vaknade bara till och åt och sen somnade hon gott om igen så det var ju skönt. Vid klockan 07 vaknade hon och ville inte sova längre, så hon bökade en stund och försökte vända på sig. Sen vid åtta så fick hon lite mat och jag ringde hit Britt-Marie så vi kunde åka iväg mot Örebro när hon ändå var nymatad och så :)
Var hemma igen runt halv tolv så det gick fort därinne.

Just nu är Thea hos farmor en stund, så vi får ta det lite lugnt ett tag. Jag är rätt så trött också så det kan vara skönt med lite avlastning. Hon kommer väl tillbaka här om någon timme igen när det är dags för käk :) Hon var lite grinig tidigare då hon var trött. Hon har ju som sagt såå svårt att komma till ro när hon blir trött, men det växer väl bort till sist. Så synd om henne när man ser hur trött hon är men hon kämpar verkligen in i det sista för att inte somna.
Ikväll vet jag inte vad vi hittar på annars, det är marknad i Lindesberg idag också. Men den brukar vara rätt så värdelös så det är inte värt att åka in dit enligt mig, iaf inte när man inte mår bra. Sen om en vecka så är det ju marken här istället som är mycket större :) passar nog på att försöka gå ut en sväng då istället och vilar fram tills dess.
Så ikväll blir det väl soffmys som vanligt kan jag tro, härligt det med. Om man bara hade lite smågott och film och titta på så vore ju det kanon!
Får se vad som händer helt enkelt :) Nu ska jag bädda ner mig en stund så att jag hinner vila mig lite innan dottern kommer tillbaka ;)

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar