torsdag 17 september 2009

Mega gäsp!

Fy sjutton va dåligt jag har sovit i natt. Ush! Thea har varit ett monster rent ut sagt.. Började med att det tog ett par timmar för oss att väl få henne att sova, sen vaknade hon som vanligt och åt. Inga problem där.. Andra gången hon vaknade för att äta så började hon krångla liite, det var rätt nära inpå förra matningen, bara 1½ timme senare vilket är ovanligt för henne då hon brukar äta var 3e timme. Gången efter det startade det, klockan 04:00 vaknade hon och jag lade mig intill och tänkte mata henne.. Men icke! Hon tog först tag som om hon skulle äta och sen kom den där minen precis som om jag försökte förgifta henne eller något och så blev hon helt rasande och bara gallskrek. Enda som hjälpte var att bära runt på henne, så fort vi lade henne ner eller försökte mata så gallskrek hon. En timme senare fick vi henne att somna om *tack och lov*, och så vaknade hon klockan 06:00 så jag tänkte att nu måste hon vara hungrig för nu var det ju faktiskt 4 timmar sen hon åt. Men då började samma sak igen! hon baara gallskrek så hon blev alldeles hes, jag provade att stoppa in mitt finger i munnen på henne och då började hon tugga som en tok på det. Aha tänkte jag, måste vara i munnen det kliar/gör ont! Hon har nämligen varit sådär förut och läkaren misstänkte att det är något i munnen som kliar (tänder då troligtvis) även om man inte ser några tänder som är påväg upp.
Så.. Då bestämde vi oss för att ge henne lite alvedon, så hon satt i mitt knä och tommy kom med doserings skeden och gav henne lite, direkt efter så börjar hon vrida huvudet mot mig och gapa(?) Så jag sänker henne fort och då tar hon tag direkt och börjar äta.... Jag fattar INGENTING! Tänk om hon bara kunde berätta istället för oss vad det är för fel, hade hon ont i halsen och alvedonet fuktade upp och lindrade? blev det lindring i tandköttet medans hon tuggade på mitt finger?
Hur som helst, 2 timmar senare så vaknar hon igen och samma visa börjar om. Gallskrik och matvägran, var förstås bara två timmar dock men ändå. Förstår INTE varför hon är såhär ledsen och arg? Det har vänt och blivit såhär på någon dag, hon höll ju på lite såhär för några dagar sen. Sedan blev det bättre och nu är det tillbaka igen..Suck
Det är så hemskt när hon inte vill äta utan bara skriker precis som om det vore något fel på mig, man känner sig så otillräcklig och ratad på något vis :( och hennes hjärtskärande skrik är så jobbigt, det känns precis som om något har förändrats med amningen eller som om hon tycker att något har förändrats och att hon är jättebesviken på mig.. Känner mig helt misslyckad..

Nu har vi lagt henne i vaggan så nu sover hon iaf, hoppas hoppas att hon är gladare och äter med stor aptit när hon vaknar..
Kan penicillinet jag äter sätta smak på mjölken tro? så att hon inte känner igen smaken på nå vis, det står ju dock att man ska kunna ta det där penicillinet när man ammar så det borde inte vara något fel..

Jaja.. Slutgnällt från min sida, nu är det frukostdags och soffpause medans fröken sover.
Återkommer senare.
Tjohej.

1 kommentar:

  1. Jobbig natt ser jag. Vet inte om det kan vara pencillinet som ger mjölken någon annan smak. Du, kanske kan ringa barnläkaren och fråga eller någon annan där på Barnkliniken i Lindesberg. Du får inte känna dig dålig på nått sätt. Jag skulle nog ringa till Lindesberg och rådfråga. Hoppas det skall gå bättre och mata här näst. Tänker på er

    Kram/ Britt-Marie

    SvaraRadera