måndag 7 september 2009

Trött

Sitter och glor lite på internet samtidigt som mamma är här och hjälper oss att plocka undan lite, svårt för mig att städa för tillfället. Skönt att få hjälp med det :)
Thea var arg som tusan igår kväll, skrek sig alldeles hes i säkert 1½-2timmar så det var lite småjobbigt. Förhoppningsvis så ska hon vara gladare ikväll. Så svårt att veta varför hon blir sådär ledsen, man vet ju inte vad man ska göra. Skönt att Tommy är hemma också när hon blir sån där, jag blir så stressad av att hon gråter så det är bra när han är med så vi kan avlasta varandra.
Idag vet jag annars inte vad vi ska hitta på, jag känner mig rätt så trött så skulle helst av allt vilja krypa ner under en filt i soffan och kolla på när Tommy spelar något.
Ska väl kanske iväg till Britt-Marie och äta lite om en stund, om jag orkar. Får se..
Amningen går iaf ruskigt bra mot vad jag trodde det skulle göra efter ett så långt uppehåll, visst jag har ju använt pump konstant på sjukuset för att stimulera. Men trodde att det skulle bli problem med att hon inte ville ta då det är mycket enklare för henne att få mat genom en flaska. Men hon har varit jätteduktig. Både i natt och idag har gått riktigt bra så jag är så nöjd som man kan vara. Värsta tänkbara vore ju om hon skulle ha fastnat för flaskan och ratat bröstet helt. Det vore katastrof.

Nu ska jag luta mig tillbaka här i soffan och ta det lugnt en stund, Thea har precis somnat i vaggan så nu har man lite tid för sig själv en stund :)
Återkommer senare eller imorgon :)
Tjohej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar