söndag 20 september 2009

Snart är det dags.

Nu sitter vi uppe i sovrummet och försöker få gullrumpan liten trött, går väl sådär ^^ Får se hur lång tid det tar helt enkelt innan hon kommer till ro. Kommer ändå inte bli så mycket spela av ikväll, tänkte bara testa lite. Blir väl mer under hennes tupplurer imorgon kan jag tro. Att sitta uppe hela natten och spela är inte det smartaste när man inte kan ta igen den tiden och sova sen, var skillnad förut när man kunde spela hela nätterna och sova bort hela dagarna ^^
Men men, det gör inget :) Bra att vi har en liten gullunge som håller koll så att vi inte växer fast framför datorn :p

Annars har vi grejat hela dagen, eller Tommy har till största delen grejat och jag har tagit det lugnt. Han har rengjort fåglarnas bur helt och hållet och så har han och Toni spikat lister i hallen, snart helt klart med listerna nu. Sen så har vi skapat Symöteslåda , mmmmmmmm! det är såå supergott. Ni som inte har testat det ska genast klicka på länken och skriva ner receptet! för det är något utöver det vanliga :) Så nu har vi två stora matlådor i kylen som bara väntar på att värmas nästa gång vi blir hungriga ;) kanonbra.
Thea har varit glad ikväll, uj vad hon skrattade nu ikväll! Vi kom på en ny lek då vi kallade oss för "Nöffe" och "Pöffe" och gjorde grisljud och pussade på hennes fötter/mage. Det tyckte hon var riktigt roligt så hon skrattade rakt ut flera gånger! och det låter ju för myspys när hon skrattar, det värmer i hela kroppen :) underbart.

Ikväll spelar vi inte Ice Age 2 för en gångs skull ^^ Nu är det Kiki's Expressbud på Svenska så att Thea ska förstå ;) Hon är lite gnällig för tillfället, typiska kvällsgnället som kommer fram. Hon vill inte riktigt gå och lägga sig även om hon är trött.
Gud vad skönt det ska bli när hon blir lite äldre och sover till middagstid! åh vad jag ska dröna ^^ Bara att få sova en hel natt ska bli helt underbart, längtar så.
Även om jag inte känner mig direkt trött om dagarna så ska det bli skönt att få sova hela nätterna.

1h 40min kvar nu tills Aion Headstart kör igång, men jag tror inte vi kommer kunna komma in i spelet på en gång. Det är tydligen runt 400,000 som har förbokat spelet, kommer säkert att bli fördröjningar och överbelastningar när alla ska hoppa in i spelet samtidigt ;) Gör mig inget heller, visst jag är sugen på att spela men inte alls som förut. Förut hade jag nog redan suttit klistrad framför datorn och väntat ivrigt! nu gör det mig inte direkt jättemycket om vi inte får komma in i spelet alls ikväll. Då spelar vi imorgon istället :) No big deal. Min sömn känns viktigare.
Uj va ledsen lilltjejen är nu, nu duger tydligen inte hennes filt. Hon blir lugn när Tommy lägger vårat täcke över henne.. suck.. Läst att dom inte ska ligga under samma täcke som oss så det kommer bara bli krångel om hon somnar såhär nu.
Undra hur länge som dom inte kan kontrollera värmen? När kan dom börja sova under vårat täcke och så dvs? Det lär jag nästan kolla upp om jag kan hitta information om på internet. Vore intressant att veta :) Inte för att hon nödvändigtvis måste sova under samma täcke som oss men det är ju skönt att slippa oroa sig för att hon ska bli för varm.

Nu ska jag lägga mig ner och se om ja kan hjälpa Tommy att varva ner "Thesan", antagligen behöver han ingen hjälp med det men ändå ;) Kan ju iaf bädde ner mig hos dom en stund nu och se om tjejen somnar, nu tar batteriet slut på lilla datorn iaf så jag måste ändå sluta.

God natt, sov gott :)
Kram

2 kommentarer:

  1. Dum fråga kanske...men var i ugen skall den stå?
    Lådan alltså:)
    Låter ju skitagott.Säkert ngt Fredrik skulle gilla.
    Går att frysa in fattade jag det som oxå.

    SvaraRadera
  2. Mitten ska den stå :) Det är superdupergott ^^ Sånt som man bara kan "sleva" in i mun ;)

    SvaraRadera