tisdag 15 september 2009

Suck..

Vart befinner sig min tur egentligen? är den på semester eller har den helt enkelt bara övergivit mig? Efter att sedan i söndags eftermiddag, haft ont av en knöl nere vid "troskanten" som jag trodde bara var en vanlig inflammerad körtel så tog jag mig en tur till barnmorskan för att kolla upp det. Visar sig nu att mitt sår från operationen har blivit infekterat.. KUL! Helt jävla fantastiskt..
Så nu har jag fått penicillin som jag ska ta en om dagen, har det blivit sämre imorgon så lär jag åka in och typ skära upp knölen eller nå vad jag fatta det som. Det var tydligen 50% chans att penicillinet skulle hjälpa enligt läkaren. Så jag förväntar mig inte att det ska bli bättre direkt..
Känns som jag faller i ett djupt hål utan slut, när kommer ljuset tillbaka?
Tog tempen nyss, låg på 37,6 grader. Feber säger Tommy, men är det de för mig? ska jag ringa? vad ska jag göra? jag brukar ha hög kroppstemperatur..
Känner efter konstant ifall det blir sämre, till slut kommer jag väl tro att det är sämre bara för att jag intalar mig det..
Operationssåret är halvsvullet och rödaktigt, knölen är fortfarande ond som fan och röd..

Jag är så orolig.. Livrädd att det ska vara farligt trots att dom sa till mig att det inte var det.
Hur ska jag kunna somna i natt?
Thea är vaken nu också och vägrar sova, vill bara sitta upp hela tiden och gråter rakt ut när vi lägger henne ner.

Men den här infektionen bör väl inte vara farlig? är det inte som vilken sårinfektion som helst tro? vill gärna intala mig det, tror och hoppas att det är så. Har ju trots allt gått snart två veckor efter operationen så det är ju inget öppet sår längre.

Nu ska jag försöka trösta dottern och sedan lägga mig ner och försöka koppla av, kommer säkert inte gå men men. TUR jag har Tommy hos mig, vad hade jag annars tagit mig till?

God natt.

1 kommentar:

  1. Men Ullis, vad ser jag. Har du fått inflammation i såret. Hoppas pencillinet hjälper. Skall hålla tummarna hårt.

    Du/Ni vet vart vi finns om det är nått.

    Kram till er alla Tre!

    SvaraRadera