söndag 27 september 2009

Pust.

Då var marknaden över för det här året. Jag är helt färdig! det tar verkligen på krafterna att gå runt på marknaden :) men roligt är det! handlade en hel del idag, kunde knappt bära med mig allt hem ^^ Jag och Moa var ute från 9 till 11 ungefär, det räckte. Orkade inte ut en enda gång till efter det.
Jag handlade iaf korv, en body till Thea, ett par små vantar åt henne samt strumpor och raggsockor, sen blev det chokladmunkar, strumpor åt Tommy, fryspåsar, dvd-filmer, godis, langos som jag tog med åt Tommy (åt även en till frukost på plats, nam nam ^^). Sen kan jag inte komma på vad jag mer köpte, men det var säkert flera saker som jag glömt nämna.. Mycket blev det iaf.
Thea fick stanna hemma hos sin pappa och sova middag idag, han ville ändå inte ut nå på marknaden så det passade bra då. Sedan fick Theas farmor komma och ha Thea en stund under eftermiddagen så att vi skulle få vila upp oss lite då vi var så trötta. Men vi vilade inte direkt, duschade och kollade klart på en film typ. Jag hade svårt att varva ner, det är så svårt när Thea inte är hemma. Man saknar henne så mycket och jag satt konstant och kollade mot ytterdörren och hoppades på att hon skulle komma hem igen. Man blir ju orolig att något ska hända och så när man inte är med själv, att det ska bli någon olycka eller liknande. Sen ivrar ju jag upp mig ovanligt lätt också ;) men det blir iaf lätt så för mig, jag tänker på henne och saknar henne så mycket och så kommer massa tankar upp i huvudet om att något ska ha hänt å så blir jag orolig mitt i allt.
Inget hände ju såklart utan hon kom hem sen efter 3½ timme ungefär, och jag blev såå glad över att se henne! kändes som att hon varit borta en evighet. Inte lätt direkt att vila när hon inte är hemma, kan inte slappna av om hon inte är i närheten.

Just nu försöker vi få lilltjejen att somna, det går väl sådär. Hon är ledsen som hon brukar vara när hon blir trött. Tur att man har en videomonitor övervakare så man ser om hon tappar nappen eller nå. Somnar hon inte snart så går jag nog upp och lägger mig bredvid och försöker somna tillsammans med henne, för jag är rätt så trött också.
Annars ikväll så har Moa, Andreas och Junie varit här. Vi kollade på Big Stan, en film med Rob Schneider eller vad han nu heter. Riktigt rolig rulle är det ^^ var en utav filmerna som jag köpte på marknaden :)
Så det var trevligt att runda av marknadshelgen med det. Tommy försöker just nu att komma in i spelet men det går inge vidare, det var från början 2000 före honom i kö och ca 2h 15min väntetid -.- Nu är det nere på 640 före i kö och ca 40min väntetid. Så vi får se hur det blir med det där. Jag är redan inloggad i spelet men vet som sagt inte om jag ska orka spela något mer idag. Skulle ju vara otroligt skönt att sova från nu till låångt in på dagen imorgon också ^^

Har tyvärr inga bilder att dela med mig utav idag så det blev bara en massa text ;) får ta lite bilder imorgon kanske :)
Nu ska jag kolla spelet, sen springa upp och se hur det går för lilltjejen och sen visar det sig om jag lägger mig eller sitter uppe en liten stund till, klockan är ju trots allt bara åtta.

God natt iaf och sov gott :)
Kram

1 kommentar:

  1. Hej!
    Har kikat runt lite på i er blogg igen. Så mycket Fint Thea har fått. Tofflorna är ju bara för söta. Och koftan som hon fick av Morbror Lars, jättefin.

    Ser att du/ni längtade efter Thea då hon var här hos oss en stund. Det förstår jag att du/ni gör. Synd att ni inte kunde vila så mycket.

    Jag längtar redan efter henne igen jag med. För hon är bara för go. Och ett barnbarn är det bästa som hänt, sedan jag själv fick mina älskade söner.

    Kram till er allaihop!
    Ni vet vart vi finns.

    SvaraRadera